اتصال ریلی با شبکه قطارهای پرسرعت به فرودگاه استانبول، ترکیه تلاش دارد نا فرودگاه استانبول خود را با شبکه قطارهای پرسرعت خود پیوند داده و از طریق فرودگاه استانبول و سابیها گوکچن به نحو موثری این کشور به شبکه ارتباطی جهان متصل کند.

اتصال ریلی با شبکه قطارهای پرسرعت به فرودگاه استانبول، ترکیه تلاش دارد نا فرودگاه استانبول خود را با شبکه قطارهای پرسرعت خود پیوند داده و از طریق فرودگاه استانبول و سابیها گوکچن به نحو موثری این کشور به شبکه ارتباطی جهان متصل کند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز: دکتر سید جلال ابراهیمی، مدیر مرکز پژوهش و تحقیقات ایران و ترکیه: خط قطار سریع السیر آنکارا-استانبول از گبزه خارج می‌شود و از پل یاووز سلطان سلیم روی فرودگاه صبیحه گوکچن می‌گذرد، مسیری به فرودگاه استانبول می‌رسد و از آنجا به اروپا متصل می‌شود.

دکتر سید جلال ابراهیمی، مدیر مرکز پژوهش و تحقیقات ایران و ترکیه
دکتر سید جلال ابراهیمی، مدیر مرکز پژوهش و تحقیقات ایران و ترکیه

فرودگاهی که به گفته عادل کارائیسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، تعداد و تنوع شرکت‌های هواپیمایی که به فرودگاه استانبول پرواز می‌کنند، هر روز اضافه می‌شود.

وی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده است که ما به طور دائم با این مکان در تماس هستیم. از یک طرف و ورود برندهای مختلف افزایش می‌یابد در حالی که ما ترجیح می‌دهیم. هم تر THY ترکیش ایرلاین رشد کند و هم تنوع در اینجا افزایش  یابد.

سال گذشته ۶۵ میلیون  مسافر داشتیم و  امیدوارم این عدد امسال از ۷۰ میلیون نفر فراتر برود. فرودگاه استانبول مرکزی است که ترکیه را به جهان متصل می‌کند.

سیستم سیگنالینگ ملی در متروی فرودگاه استانبول استفاده شد

در این زمینه و در توضیح بیشتر وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه با تاکید بر اینکه متروی کاغیثانه – فرودگاه استانبول از بسیاری جهات یک خط ویژه مترو است، بیان داشته است که برای اولین بار در اینجا از سیگنال ملی داخلی استفاده می‌شود.

سیگنالینگ تجارتی بود که در انحصار ۵-۶ شرکت در جهان بود. هم هزینه‌های بالا و هم کارهای بی پایان… و با هزینه‌های دلخواه خود با همکاری ASELSAN، براین اساس برای اولین بار در تمام خطوط مترو از سیگنالینگ استفاده خواهیم کرد.

نکته دیگری که وی به آن پرداخته این است که خودروهای ریلی اینجا در آنکارا با ۶۰ درصد بومی سازی تولید می‌شوند. این یک دستاورد مهم است.

و یکی از طولانی ترین متروهای جهان با طول ۳۴ کیلومتر است امیدوارم فرودگاه استانبول بهترین  فرودگاه جهان با  سریع‌ترین متروی ترکیه ارتباطی باشد.

ایستگاه Gayrettepe 3-4 ماه دیگر افتتاح می‌شود

کارائیسماعیل اوغلو همچنین با اشاره به تاخیر در ساخت بخش Gayrettepe این خط توضیح داده است که ایستگاه مترو Gayrettepe یک ایستگاه ویژه است.

از ۷۰ متر زیر زمین عبور می‌کند. روی آن سکونتگاه متراکمی وجود دارد.

فاصله بین Kağıthane و Gayrettepe است. به طول ۳٫۵ کیلومتر، این ایستگاه در عمق ۷۰ متری طراحی شده است که امکان اتصال به بسیاری از نقاط را فراهم می‌کند و به دلیل سختی این امر با ۳ تا ۴ ماه تاخیر افتتاح می‌شود.

توقف قطار پرسرعت در سابیها گوکچن و فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول
فرودگاه استانبول

وزیر حمل و نقل و زیرساخت با بیان اینکه پروژه انتقال خط قطار سریع السیر آنکارا – استانبول به صبیحه گوکچن و فرودگاه استانبول به مرحله مناقصه رسیده است، ادامه داد:  فرودگاه کاغیتان-استانبول به طول ۳۴ کیلومتر در دوروز آینده به هم وصل می‌شود.

از یک طرف، پروژه مهم دیگری را نیز انجام می‌دهیم .خط قطار سریع السیر از Gebze حرکت می‌کند و از طریق فرودگاه Sabiha Gökçen به یاووز می‌رود.

از پل سلطان سلیم می‌گذرد و به فرودگاه استانبول می‌رسد و از آنجا به اروپا ادامه می‌دهد. این ایستگاه قطار سریع السیر بین ایستگاه متروی فعلی ما در فرودگاه استانبول را با شبکه قطارهای پرسرعت خود همراه خواهد کرد. در ماه می‌باند دوم را در سابیها گوکچن به پایان خواهیم رساند.

طبق اظهارات وی باند دوم فرودگاه صبیحا گوکچن به سرعت  در حال اجرا است و قصد داریم ظرفیت‌های هر دو فرودگاه استانبول و سابیها گوکچن را افزایش “اینها ترکیه را به جهان متصل می‌کنند.”

پروژه کانال استانبول

وزیر حمل و نقل و زیرساخت، در مورد پروژه کانال استانبول این را هم گفته است که حجم تجارت جهانی قطعی است، در حال حاضر ۱۲ میلیارد تن است، به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵ میلیارد تن افزایش خواهد یافت. ما امروز باید اقدامات احتیاطی را انجام دهیم.

امروز مشکلات جدی وجود دارد. صدها کشتی در Kazlıçeşme، Yenikapı در انتظار هستند.

این کشتی‌ها هزینه‌های انتظار را متحمل می شوند. دریای مرمره.همچنین تنگه بسفر یکی از پرخطرترین آبراه‌های دریایی در جهان است.

در گذشته حوادثی رخ داده است. امروزه ۴۰هزار کشتی از کانال سوئز عبور می‌کنند.

کانال استانبول از یک نیاز متولد شد. گلو را نمی بندیم، بار را سبک می‌کنیم.

ما کانال استانبول را به عنوان پروژه‌ای اجرا می‌کنیم که هزینه آن را با درآمدهای خود تامین می‌کند.

در حال حاضر، ساخت و ساز در پل Sazlıdere و جاده‌های ارتباطی ادامه دارد، که نیازهای حمل و نقل شهروندان ما را که از کانال استانبول عبور می‌کنند، برآورده می‌کند. با این پروژه فعالیت لجستیکی در دریای سیاه را با یک بندر لجستیکی بزرگ در دریای سیاه و بندری مشابه بنادر روتردام و سنگاپور هدایت خواهیم کرد.

پل Sazlıdere