اجرای ۱۷ پروژه راه روستایی در البرز/رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز گفت: امسال ۱۷ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان در استان اجرایی شد.

اجرای ۱۷ پروژه راه روستایی در البرز/رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز گفت: امسال ۱۷ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان در استان اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، ملک‌حسین سیاهپور اظهار کرد: در استان البرز هزار و ۷۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۸۰۹ کیلومتر آن آسفالته است.
وی با اشاره به اینکه طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع ۴۱۰ کیلومتر است، گفت: طول راه‌های روستایی البرز تقریبا دو برابر این رقم است.
این مسئول بیان کرد: از ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۴۸ روستا دارای راه آسفالته است و درحال حاضر ۹۵ درصد از راه‌های روستایی البرز آسفالت شده‌اند.
سیاهپور در ادامه با اشاره به اجرای پروژه راه‌های روستایی سال جاری گفت: امسال ۱۷ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان در استان اجرایی شد.
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز با اشاره به برخی از این پروژه‌ها افزود: احداث و توسعه راه روستایی آجین دوجین تا ولیان به طول یک کیلومتر و روکش آسفالت محور سعیدآباد به طول یک کیلومتر در شهرستان ساوجبلاغ از جمله این پروژه‌ها بود.
وی درباره اجرای پروژه احداث و بهسازی راه‌های روستایی طالقان نیز توضیح داد و گفت: این عملیات به طول ۳۱ کیلومتر در روستاهای پایین طالقان در قالب زیرسازی و آسفالت محور اوچان به میر، تسطیح و بهسازی محور اهوارک به خوران و روکش آسفالت محور باریکان به میناوند و در روستاهای بالا طالقان با انجام زیرسازی محور گتده به گراب و دهدر به آسکان و روکش آسفالت محور جوستان به دیزان اجرا شد.
این مسئول بیان کرد: در شهرستان چهارباغ اجرای پروژه بهسازی و روکش آسفالت محورعرب‌آباد خسروی به طول ۲٫۵(دو و نیم) کیلومتر، روکش آسفالت محور مهدی‌آباد به سلطان‌آباد به طول هزار متر، روکش آسفالت محور زکی‌آباد به آران به طول ۱۳۰۰ متر، تعریض و روکش آسفالت محور سهیلیه به طول ۲۳۰۰ متر و در شهرستان فردیس نیز عملیات در محور فرخ آباد به زیبادشت عملیات جدول‌گذاری و روکش آسفالت عرض تعریضی انجام شد و و جدول‌گذاری و زیرسازی طرف دیگر به طول هزار متر و عرض تعریضی ۳٫۵(سه و نیم متر) ادامه دارد.
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز تصریح کرد: در شهرستان کرج لکه‌گیری و روکش آسفالت محور گچسر، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور کیاسر و گشنادر به طول ۳٫۵(سه و نیم کیلومتر) و روکش آسفالت محور روستایی کلها به کلوان به طول ۳٫۵کیلومتر(سه و نیم کیلومتر) اجرا شد.
وی در پایان به اجرای پروژه راه روستایی شهرستان نظرآباد اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت محور قاسم‌آباد به تنکمان به طول دو کیلومتر در این محور اجرایی شد.