شهردار کرج گفت: طرح ساماندهی تپه مرادآب خصوصاً احداث رینگ ۳۰ متری در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در حال اجرا است و تلاش شهرداری کرج این است که این تپه را به شکلی بازآفرینی کند که شایسته شهر کرج باشد.

احداث رینگ ۳۰ متری تسهیل‌کننده بازگشت تپه مرادآب به بافت اصلی شهر کرج است/ شهردار کرج گفت: طرح ساماندهی تپه مرادآب خصوصاً احداث رینگ ۳۰ متری در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در حال اجرا است و تلاش شهرداری کرج این است که این تپه را به شکلی بازآفرینی کند که شایسته شهر کرج باشد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به این که در عملیات اجرایی احداث رینگ ۳۰ متری در تپه مرادآب یک نگاه کامل و همه جانبه مدنظر است، اظهار داشت: این رینگ دسترسی معابر را برای رفت و آمد بین تپه مرادآب با مرکز شهر کرج بهبود می‌بخشد، همچنین در کنار آن یک قسمت پیاده راه جهت استفاده شهروندان از این فضا نیز در نظر گرفته شده است.
شهردار کرج با بیان اینکه طرح ساماندهی تپه مرادآب در راستای بازآفرینی این تپه و بازگشت ان به بافت اصلی شهر کرج در حال اجرا است، افزود: در ابتدا یک رینگ ۳۰ متری حول تپه مرادآب به وسیله معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج احداث می‌شود. این رینگ به عنوان یک راه دسترسی موجب ارتباط میان نقاط بالادست و پایین دست آن محدوده می‌شود. همین امر موجب بازگشت تپه مرادآب به بافت اصلی شهر می‌شود.
کیانی در ادامه گفت: حرکت گردشی با شیب ملایم در این رینگ علاوه بر این که رفت و آمد را در آن راحت‌تر می‌کند این امکان را فراهم می‌کند که در حاشیه آن کاربری‌های فضای سبز، گردشگری و یا تفریحی تعبیه شود.
شهردار کرج با تأکید بر این که رویکرد شهرداری به بازآفرینی شهری در منطقه تپه مرادآب بازگشت زندگی عادی و بهبود کیفیت زندگی در این منطقه قدیمی شهر کرج است، گفت: ایجاد باغ کتاب، کاربری‌های گردشگری، تفریحی و مواردی از این دست می‌تواند این منطقه را بار دیگر زنده کند و البته چهره‌ای متفاوت از گذشته به آن بدهد. تلاش شهرداری کرج بر این است که این مهم را با کمک بخش خصوصی و با جذب سرمایه‌گذار به سرانجام برساند.
مهرداد کیانی با اشاره به این که سازمان‌های مختلف شهرداری کرج با هماهنگی در راستای یک نگاه جامع در بازآفرینی تپه مرادآب عمل می‌کنند تأکید کرد: احداث رینگ ۳۰ متری در شبکه معابر و دسترسی‌ها توسط سازمان عمران و همچنین تأمین روشنایی، برق، آب مرتبط با فضای سبز آن توسط سازمان سیما و منظر شهرداری کرج انجام خواهد شد.