در طی نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر مشکین دشت، شهردار و معاونین شهردار که در روز شنبه ۲۰ اسفند با اصحاب رسانه برگزار گردید، دکتر نیک مرام رئیس شورای اسلامی و مهندس صفرخانلو شهردار شهر مشکین دشت به گزارشی از عملکرد شورا و شهرداری این شهر به خبرنگاران پرداخته و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه به سوالات آنها پاسح دادند. 

احداث ۳ پایگاه اورژانس در مشکین دشت استان البرز/ در طی نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر مشکین دشت، شهردار و معاونین شهردار که در روز شنبه ۲۰ اسفند با اصحاب رسانه برگزار گردید، دکتر نیک مرام رئیس شورای اسلامی و مهندس صفرخانلو شهردار شهر مشکین دشت به گزارشی از عملکرد شورا و شهرداری این شهر پرداخته و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه به سوالات آنها پاسح دادند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی دکتر نیک مرام رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: اهم فعالیت های شورا شامل ۱۱۰ جلسه رسمی، ۲۱۰ لایحه که از شهرداری به شورا ارسال شده که اغلب این لوایح در حوزه عمرانی بوده که سعی کردیم خروجی مثبتی برای شهر داشته باشیم. غالب اعتبارات بودجه را به مناطق کم برخوردار تخصیص داده ایم و پروژه های خوبی را در این مناطق رقم زده ایم.

نیک مرام در ادامه افزود: با توجه به فاصله ای که مشکین دشت با مرکز استان دارد یکی از اقدامات ما در حوزه اورژانس بود که با تلاش همکاران و مجموعه ی فرمانداری فردیس ۳ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث ۳ پایگاه اورژانس در نظر گرفته شده که تفاهم نامه آن بسته شده و  حفظ جان شهروندان برای ما در اولویت قرار دارد. همچنین کتابخانه بعثت را داریم که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و در سال آینده عملیات اجرایی آن اجرا می شود و با فوریت به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که برای ما بسیار حائز اهمیت است، موضوع پوشش کانال شهرک بعثت است که مجوز آن از آب منطقه ای دریافت شده و پیش بینی ما برای پوشش این کانال، ۲۵ میلیارد تومان است که در بودجه ی سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و این امر علاوه بر آنکه در حفظ جان شهروندان که بسیار مهم است در گردشگری و ایجاد درآمد پایدار برای شهر نیز می توان به آن توجه ویژه ای داشت.

نیک مرام از دیگر پروژه های سال آینده را چنین عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ در منطقه ابراهیم آباد که از مناطق کم برخوردار است، فضای فرهنگی و ورزشی با اعتبار ۵ میلیارد تومان که شامل بخش فرهنگی، ورزشی و زمین چمن می باشد احداث خواهد شد. قابل ذکر است که در این منطقه با اختصاص ۱ هکتار زمین تمامی ضایعاتی ها از سطح این منطقه جمع آوری و ساماندهی خواهند شد.

یکی از الزامات منطقه کریم آباد پایانه حمل و نقل در حوزه تاکسیرانی است که طرح آن آماده و در سال آینده قابل اجرا می باشد و چون منطقه کریم آباد حوزه ابتدایی شهر مشکین دشت می باشد با این اتفاق حوزه حمل و نقل نیز ساماندهی خوبی پیدا می کند.

در ادامه مهندس صفرخانلو شهردار مشکین دشت گفت: اکثر شهرهای استان البرز شاید ۲۰ الی ۳۰ درصد املاک آنها به صورت قولنامه ای می باشد ولی در شهر مشکین دشت بیش از ۸۵ درصد از املاک قولنامه ای می باشد و این امر درآمد شهرداری را تحت شعاع قرار می دهد. در بودجه سال آینده بیش از ۲۰ پروژه عمرانی شاخص هدف گذاری شده که افزایش قابل توجهی در سرانه خدماتی و فرهنگی و عمرانی خواهیم داشت.

وی به گزارش بخشی از عملکرد شهرداری افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در بحث روکش آسفالت و معابر تخصیص داده شده و یکی از پروژه های شاخصی که در سال جاری انجام شد پروژه کمربندی جهاد به مسافت ۱۸۰۰ متر می باشد که حدود ۷ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد. از دیگر کارهای انجام شده نیز می توان به دیوار ساحلی، جدولگذاری، پیاده رو سازی، روشنایی معابر، ساماندهی آب های سطحی، ساماندهی دست فروشان و اتمام پروژه های نیمه تمام اشاره کرد.

شهردار مشکین دشت گفت: با همت مسئولین شهرستانی ۶ دستگاه اتوبوس شهری خریداری شده که در سال آینده به چرخه حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد. خرید ماشین آلات عمرانی از دیگر اقدامات ما در جهت بهبود تردد شهروندان می باشد و از دیگر اقدامات، پارکینگ آرامستان شهرستان بود که وضعیت نامناسبی داشت و مشکلات ترافیکی زیادی را برای شهروندان بوجود آورده بود که قابل دسترسی برای شهروندان می باشد. در اینجا باید بگویم دفتر تسهیلگری مقابل شورای اسلامی شهر نیز تجهیز شده که همکاران ما در ثبت اسناد و بنیاد مسکن حضور دارند و به شهروندان در این زمینه خدمات ارائه می دهند.

دکتر نیک مرام در پاسخ خبرنگار ندای البرز که چند درصد از مصوبات شورا توسط شهرداری اجرا می شود، گفت: ما آقای مهندس صفرخانلو و مجموعه شان را یار هشتم شورای شهر می دانیم و سعی می کنیم که همه کارها با اتفاق نظر و جلب نظر دوستان در دو طرف مجموعه باشد که کار متوقف نشود و می توان گفت ۹۹ درصد مصوبات خصوصا در بخش عمرانی اجرایی شده است.