برگزیدگان صنعتی اتاق تهران را بشناسید؛ در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، 9 نفر از دور قبل و 5 نامزد جدید به‌عنوان منتخبان گروه صنعت به جمع چهل نفره هیأت نمایندگان اتاق تهران راه پیدا کردند.

برگزیدگان صنعتی اتاق تهران را بشناسید؛ در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ۹ نفر از دور قبل و ۵ نامزد جدید به‌عنوان منتخبان گروه صنعت به جمع چهل نفره هیأت نمایندگان اتاق تهران راه پیدا کردند.

به گزارش ندای البرز، در ترکیب دوره دهم هیات نمایندگان اتاق تهران ۱۴ نماینده از گروه صنعت حضور دارند که ۹ چهره از دوره نهم هیات نمایندگان به دوره دهم راه یافته‌اند.

با خوانش و شمارش ۲۱۸۰ رأی صحیح و قابل قبول فعال اقتصادی (از مجموع ۲۱۹۴ رأی با ۱۴ رأی سفید) که روز بیستم اسفندماه ۱۴۰۱ در جریان انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران در صندوق‌های رأی انداخته شد، ساکنان جدید ساختمان شماره ۸۲ خیابان وزرا که آن را خانه بخش ‌خصوصی یا پارلمان بخش خصوصی پایتخت می‌خوانند روشن شدند.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، در این گزارش نگاهی اجمالی به کسب‌وکار و پیشینه فعالیت‌های اقتصادی و تشکلی راه‌یافتگان به پارلمان بخش خصوصی در گروه صنعت می‌اندازیم تا با کسانی که در چهار سال آینده نماینده این گروه خواهند بود، بیشتر و بهتر آشنا شویم.

این فهرست براساس حرف الفبا مرتب شده است.

مهندس تازه‌وارد

سهیل آل‌رسول، از جوان‌های تازه‌وارد به هیات نمایندگان اتاق تهران در دوره دهم است.

او دانش‌آموخته مهندسی عمران است و در حال حاضر ریاست هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور رهاب را در دست دارد.

آل‌رسول در انتخابات اخیر اتاق تهران، موفق شد به ترکیب هیات نمایندگان دوره دهم این اتاق راه یابد و در فهرست ۱۰ رأی برتر این دوره از انتخابات جای گیرد.

عضویت در چندین شورای مرتبط با حوزه مهندسی مشاور و همچنین نظام مهندسی ساختمان تهران، از دیگر عناوین کاری وی است.

کارآفرینی با مبلمان

حسن احمدیان متولد ۱۳۴۶، با صنعت مبلمان در ایران شناخته می‌شود.

او مدیریت شرکت پادیران را در دست دارد که سازنده انواع مبلمان اداری، منزل و فروشگاهی است.

از حسن احمدیان در صنعت مبلمان به‌عنوان صادرکنندگان نمونه یاد می‌شود.

او که دوره قبل نیز در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران جای داشت، این بار نیز رأی اعتماد بخش خصوصی را برای حضور دوباره در این ترکیب به دست آورده است.

احمدیان همچنین ریاست اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران را برعهده دارد.

نماینده اقتصاد انرژی

پیام باقری از دیگر چهره‌های جدید در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران است، هرچند او پیش از این هم به‌عنوان رئیس سندیکای صنعت برق و کارشناس حوزه اقتصاد انرژی، بارها در جلسات کارشناسی اتاق تهران حضور داشته و صنعت برق و انرژی را در اتاق تهران نمایندگی کرده است.

باقری در انتخابات دوره دهم، با رأی بالای فعالان بخش خصوصی به ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران راه پیدا کرد و با حضور خود، بخش اقتصاد انرژی از وجود نماینده‌ای کاربلد و مطمئن در اتاق تهران آسوده‌خاطر است.

رزمی‌کار صنعت بالابر

محمدرضا زهره‌وندی نیز از دیگر اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران است که در دوره هشتم به اتاق تهران وارد شده و توانسته است خود را به‌عنوان نماینده‌ای اثرگذار به فعالان بخش خصوصی معرفی کند.

حوزه فعالیت تخصصی او، صنعت آسانسور و پله‌برقی است و ریاست هیات مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی را برعهده دارد. او در عین حال، در رشته ورزشی رزمی نیز فعال است و از اعضای هیات رئیسه سبک شیتو ریو شو کوکای یونیون کاراته ایران است.

یک فولادی در اتاق تهران

از تازه‌واردهای هیات نمایندگان اتاق تهران در دوره دهم، مهرداد صابری است.

او از مدیران جوان صنعت فولاد است و پس از تکمیل تحصیلات آکادمی در ایالات‌متحده ‌آمریکا، به کشور بازگشت و در حال حاضر عضو هیات مدیره و مدیرعامل چند شرکت تولیدکننده مقاطع فولادی در کشور است.

به این ترتیب، با حضور صابری در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران، صنعت نورد فولادی نیز در دوره دهم نماینده‌ای جوان در این اتاق دارد.

وکیل‌مدافع استارت‌آپ‌ها

فرزین فردیس از دیگر جوان‌های عضو هیات نمایندگان اتاق تهران است که قرار است دومین دوره پیاپی عضویت در هیات نمایندگان این اتاق را تجربه کند.

او به همراه چند فعال حوزه استارت‌آپ، با ورود به اتاق تهران در دوره‌های هشتم و نهم، نمایندگی این بخش را برعهده گرفتند. فردیس که در دور نهم وارد اتاق شد، ریاست کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال را در دست داشت.

او که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است، تلاش دارد تا پیوندی میان صنایع بزرگ و کسب‌و‌کارهای اقتصاد دیجیتال برقرار کند و به همراه دیگر نمایندگان و همفکرانش، به دنبال ایجاد مدلی کارکن برای ایجاد این ارتباط از کانال اتاق بازرگانی است. او بعد از اعمال محدودیت‌هایی برای اینترنت و پلتفرم‌ها با صراحت از فعالان اقتصادی این حوزه و استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان دفاع کرده و رویکرد دولت را نقد کرده است.

صادرکننده‌ای از یک خاندان هنرمند

احمدرضا فرشچیان، در انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران با ۹۸۹ رأی، بالاترین آرای این دوره از انتخابات را کسب کرد.

او برادرزاده استاد محمود فرشچیان، نگارگر بزرگ معاصر است که راه پدر را در تجارت پیشه کرده. احمدرضا فرشچیان را به عنوان صادرکننده بنام خشکبار و محصولات کشاورزی و واردکننده مواد اولیه، دارو و آشامیدنی می‌شناسند.

او که از دوره هشتم همراه با ائتلاف برای فردا، پا به هیات نمایندگان اتاق تهران گذاشت، طی این مدت، ریاست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران را نیز تجربه کرده است.

کارآفرین یزدی

از یزدی‌ها اتاق تهران است و از دوره هشتم پا به هیات نمایندگان اتاق تهران گذاشته. محمدمهدی فنایی به واسطه فعالیت پربار در صنعت برق و همچنین امور عام‌المنفعه، چهره‌ای شناخته شده بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی است. او که درس‌خوانده دانشگاه پلی‌تکنینک است، هم‌اکنون ریاست هیات مدیره گروه صنعتی کویر را برعهده دارد و در حوزه صنعت برق و محصولات الکتریکی شناخته شده است.

نام محمدمهدی فنایی در تاسیس چندین بنگاه صنعتی و نیز مراکز درمانی و فرهنگی کشور دیده می‌شود.

او توانایی زیادی در انگیزه‌دهی به کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی برای مشارکت در امور خیر و عام‌المنفعه دارد و در این میان از لهجه شیرین یزدی و طنازی ذاتی‌اش نیز به خوبی بهره‌برداری می‌کند.

ترکیب قدرت و فناوری

برای علیرضا کلاهی، رشد کسب‌و‌کارها در پیوند با انقلاب صنعتی چهارم گره خورده‌ است. او که طی دو دوره اخیر هیات نمایندگان اتاق تهران، تلاش کرده ‌است تا پیوندی میان بنگاه‌ها و اقتصاد دیجیتال و نوآوری ایجاد کند، در انتخابات دوره دهم، رأی بالای بخش ‌خصوصی را به دست آورد تا برای یک دوره چهار ساله دیگر، نماینده بخش صنعت در این اتاق باشد.

علیرضا کلاهی، از سهامداران عمده شرکت سیم و کابل ابهر است که جزو بنگاه‌های برتر صادراتی کشور است.

او همچنین در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال نیز جزو سرمایه‌گذاران خطرپذیر شناخته می‌شود. ریاست هیات مدیره سندیکای صنعت برق و عضو هیات مدیره دیجی‌کالا بخشی از عناوین کاری وی است. او به خوبی بین کار‌های بزرگ صنعتی و کسب‌وکارهای دیجیتال و نرم‌افزارمحور پل زده است.

نماینده صنعت نساجی در اتاق تهران

از دیگر چهره‌های تازه‌وارد به ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران، امین مقدم از فعالان صنعت نساجی و مدیرعامل کارخانه نساجی زرباف‌امین است.

طی ادوار گذشته، صنعت نساجی در هیات نمایندگان اتاق تهران نماینده چندانی نداشته است و با حضور امین مقدم، حالا این صنعت نیز این امکان را دارد تا مسائل و مشکلات خود را از طریق وی در اتاق تهران مطالبه‌گری کند.

آقای داروساز

محمود نجفی‌عرب از مدیران باسابقه صنعت دارو در ایران، در سال ۹۴ با ورود به هیات نمایندگان اتاق تهران، پایه‌گذار کمیسیون اقتصاد سلامت در این اتاق شد و طی دو دوره پیاپی که ریاست این کمیسیون را در دست داشت، همراه با دیگر فعالان اقتصاد دارو و درمان، تلاش کرد تا موانع و مشکلات بنگاه‌های فعال در این حوزه را از طریق اتاق تهران رفع و رجوع کند و پای داروسازان و تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی را به پارلمان بخش‌خصوصی باز کرد.

نجفی‌عرب همچنین هدایت شرکت سرمایه‌گذاری داروپخش و نیز شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد.

سپیدموی صنعت قطعه‌سازی

از دیگر اعضای باسابقه هیات نمایندگان اتاق تهران که در رأی اعتماد دوباره بخش خصوصی را برای حضور در دور آتی هیات نمایندگان این اتاق گرفت، محمدرضا نجفی‌منش است.

او نیز به مانند برخی دیگر از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است و پس از فعالیت گسترده در صنعت قطعه‌سازی خودرو، شرکت آسیالنت را متحول کرد تا این شرکت صنعتی را به صورت خانوادگی اداره کند.

نجفی‌منش، در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق تهران، ریاست کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید را در دست داشت و ازجمله اعضای فعال چند دوره اخیر این هیات نمایندگان است.

از داروگر تا عبیدی

علی نقیب از نمایندگان باسابقه صنعت در هیات نمایندگان اتاق تهران است. او که در دوره نهم، ریاست کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران را در اختیار داشت، در دوره دهم نیز با رأی اعتماد بخش خصوصی به ترکیب هیات نمایندگان این اتاق راه پیدا کرده است.

علی نقیب متولد سال ۱۳۳۵ و از مدیران عامل سابق شرکت سهامی عام داروگر است و در حال حاضر ریاست هیات مدیره شرکت بهداشتی دکتر عبیدی را برعهده دارد.

وی از چهره‌های مطرح صنعت آرایشی و بهداشتی است که دانشگاه علمی و کاربردی دکتر عبیدی را نیز راه‌اندازی کرده است.

ورود به تیم فناوری اتاق تهران

از دیگر منتخبان هیات نمایندگان اتاق تهران برای دوره دهم، مازیار نوربخش از فعالان حوزه فناوری اطلاعات است.

نوربخش از سال ۱۳۷۴ با پذیرش مسوولیت‌های تخصصی در زمینه شبکه و سخت‌افزار در سمت کارشناس وارد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد.

او که هدایت چندین شرکت فناوری اطلاعات را در دست دارد، با ورود به هیات نمایندگان اتاق تهران، ترکیب بخش اقتصاد دیجیتال اتاق تهران را تکمیل کرد و به نظر می‌رسد که او و دیگر فعالان این بخش در هیات نمایندگان دوره دهم اتاق تهران، برنامه و ایده‌های خلاقانه‌ای برای ارتقای اقتصاد دیجیتال و نوآوری طی چهار سال آتی داشته باشند.