بهره‌گیری از الگوهای متفاوت راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی موجود است/سیاست‌های قبلی اقتصاد پاسخگوی نیازها و شرایط خاص کشور نیست، وزیر اقتصاد و دارایی در سفر یک روزه خود به استان البرز در جمع مسئولین استان گفت: باید تغییر و حرکت در مسیر شکوفایی را از خودمان آغاز کنیم و در این زمینه نقش محوری […]

بهره‌گیری از الگوهای متفاوت راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی موجود است/سیاست‌های قبلی اقتصاد پاسخگوی نیازها و شرایط خاص کشور نیست، وزیر اقتصاد و دارایی در سفر یک روزه خود به استان البرز در جمع مسئولین استان گفت: باید تغییر و حرکت در مسیر شکوفایی را از خودمان آغاز کنیم و در این زمینه نقش محوری با دست‌اندرکاران کشور است، به همین علت باید در روش‌های اداری تجدید نظر صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی گرمارودی سید احسان خاندوزی در سفر یکروزه خود به استان البرز و در جلسه شورای اداری استان، که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: قصد داریم تا به سمت پروژه‌های پیشرانی حرکت کنیم که تحرک مورد نظر را در اقتصاد ایجاد کند و در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ به جز کنترل تورم، ثبات در حوزه اقتصاد کلان و شاخص‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: تولید نقشی محوری در برون‌رفت از مشکلات اقتصادی ایفا می‌کند، بنابراین بدون برداشتن موانع تولید، در برنامه هفتم توسعه هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد و دستگاه‌های اجرایی تا آن جایی که می‌توانند باید کار تولید کننده را سهل کنند. باید طوری عمل کنیم که تولیدکنندگان در عمل به این باور برسند که موانع پیش روی فعالیت آنها از میان برداشته می‌شود. تمامی مشکلات اقتصادی ناشی از این است که نتوانستیم در حوزه تولید حمایت‌های لازم را از بخش‌های مرتبط داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:  دولت مردمی سیزدهم از زمان شروع فعالیت خود مصمم به ثابت نگه داشتن نرخ ارز بوده و تا حدود زیادی هم موفق عمل کرد و افزایش قیمت ارز طی روزهای اخیر نیز به فضاسازی‌های صورت گرفته باز می‌گردد و متأثر از شرایط اقتصادی کشور نیست. سیاست‌های قبلی اقتصاد پاسخگوی نیازها و شرایط خاص کشور نیست، بر این اساس ناچاریم به سمت و سوی الگوی متفاوت اقتصادی سوق پیدا کنیم.

وی در ادامه در واکنش به گلایه فعالان اقتصادی استان البرز در خصوص موانع دریافت تسهیلات بانکی خبر داد: برای افزایش سقف تسهیلات بانک‌های استان به لحاظ قانون مدیران بانکی در خصوص شعب استان‌ها تصمیم گیری می‌کنند ولی با توجه به مسئولیتی که در شورای بانک‌های دولتی دارم، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم که این افزایش سقف را ظرف چند روز آینده برای استان البرز مصوب کنند. دولت تا نیمه اول سال جاری ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال اختصاص داده است که برای نخستین بار به جز منابع خود با بهره‌گیری از منابع بانک‌ها برای ایجاد اشتغال گام برداشته است.

خاندوزی در خصوص رفع مشکل منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز گفت: اقدامات و مکاتبات جدی با بانک مرکزی در خصوص محدودیت افزایش شعبه در این مکان  چشم پوشی کرده و شاهد افتتاح شعبه ارز دیجیتالی تمام عیار پیام باشیم و همچنین در مورد موضوع  کمبود تجهیزات و نیروی انسانی گمرک البرز مذاکراتی در این حوزه شروع شده است و طی هفته‌های آتی شاهد رفع مشکل گمرک البرز خواهیم بود.