زنجیره تولید غذاهای دریایی در مجموعه قصر ماهی؛ ماهی از دریا تا میز رستوران، قصرماهی از معروف‌ترین رستوران‌های دریایی در بابلسر است. علاوه بر این تنها چیزی که این مجموعه را از سایر مجموعه‌ها را منحصر به فرد می‌کند این است که زنجیره تولید غذاهای دریایی این رستوران از صید دریا ، پرورش ماهی، فرآوری ودر نهایت طبخ دررستوران توسط این مجموعه انجام می‌شود.

زنجیره تولید غذاهای دریایی در مجموعه قصر ماهی؛ ماهی از دریا تا میز رستوران، قصرماهی از معروف‌ترین رستوران‌های دریایی در بابلسر است. علاوه بر این تنها چیزی که این مجموعه را از سایر مجموعه‌ها را منحصر به فرد می‌کند این است که زنجیره تولید غذاهای دریایی این رستوران از صید دریا ، پرورش ماهی، فرآوری ودر نهایت طبخ دررستوران توسط این مجموعه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، ناصر شهابی، مدیرداخلی مجموعه گردشگری و پذیرایی قصر ماهی که در ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته حضوری فعال داشت درباره فعالیت این مجموعه گفت: مجموعه قصرماهی اولین مجموعه‌ای است که به صورت زنجیره‌ای در کل کشور فعالیت می‌کند.

این مجموعه شامل تولید، عرضه و رستوران است.

یعنی ما از تولید خوراک آبزیان، پرورش ماهی و سردخانه داریم که محصولات‌مان را در آنجا نگهداری و فرآوری و بسته‌بندی می‌کنیم که بعد از آن به کل کشور وکشورهای دیگر مثل انگلیس، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و هند صادر می‌شود.

اکنون ماهانه ۵۰ هزارتن کنسروماهی کیلکا به کشورهای هدف صادرات داریم.

ماهی کیلکا از صید تا طبخ وی افزود: محصولات صادراتی ما شامل خاویار، گوشت خاویار، کنسروکیلکا است اما به غیر از آن در کل کشور انواع ماهی به خصوص قزل‌آلا و کیلکا را بعد از فرآوری در کل کشور توزیع می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین و استراتژی‌ترین محصولات ما ماهی کیلکا است.

ماهی کیلکا باید از دریا صید شود که بعد از صید در کارخانه سرزنی، پاک و بسته‌بندی می‌شود و بعد از آن به صورت سوخاری یا کنسرو وهمچنین تازه به صورت بسته‌بندی به کل کشور ارسال می‌شود.

ما رستوران و فروشگاه‌های فروش مستقیم این محصولات را داریم.

فروشگاه قصر ماهی بابلسر، ماهیانی مثل کپور، فیتوفار، هامورو قزل آلا را به صورت زنده عرضه می‌کنیم.

همچنین ماهیان جنوب و میگو و محصولات فرآوری شده از ماهی را داخل این فروشگاه‌ها عرضه می‌کنیم.

شهابی درباره طبخ این ماهیان در این مجموعه توضیح داد: محصولات آبزی مثل قزل‌آلا، کپور و ماهی خاویاری را به صورت تازه روزانه از فروشگاه‌های خودمان تامین و روزانه در رستوران طبخ می‌کنیم.

ماهیانی که باید صید شوند مثل ماهی سفید، کفال، کولی و ماهی خاویاری معمولا داخل فروشگاه بسته‌بندی و تقریبا به صورت هفتگی به رستوران ارسال و در آنجا طبخ می‌شوند.

محصول از بین برنده بوی زهم ماهی مدیر داخلی مجموعه گردشگری قصر ماهی در ادامه به ثبت محصولی جدید در این مجموعه اشاره کرد وگفت: مجموعه ما محصولی را اختراع کرده که ثبت اختراع هم شده است.

این محصول کاملا گیاهی است که از بین برنده بوی زهم ماهی درزمان طبخ است.

یکی از ماهیانی که در زمان طبخ بسیار بوی زیادی دارد، ماهی کیلکا است.

با استفاده از این پودر که به ماهی کیلکا زده و سرخ می‌شود، ماهی و روغن آن دیگر بوی زهم نمی دهند.

این محصول، بوی ماهی را به طور کامل در محیط طبخ هم از بین می‌برد.

این محصول کاملا گیاهی است که از چند گیاه مختلف گرفته شده و بوی ماهی را کاملا می‌گیرد و برای انواع ماهی از جمله ماهی کپور، کیلکا و غیره کاربرد دارد که به راحتی برای مردم قابل مصرف است.

مراحل شکل‌گیری مجموعه قصرماهی شهابی درباره نحوه شروع فعالیت این مجموعه از ابتدا تاکنون گفت: اولین کار ما در این مجموعه، خرید لنچ صید ماهی کیلکا بود.

بعد از آن کارخانه پودرماهی را تاسیس کردیم که افرادی از این کارخانه خرید دارند که بخواهند مراکز طبخ ماهی راه‌اندازی کنند.

کنار همان کارخانه، کارخانه خوراک ماهی تاسیس کردیم که شامل ماهی قزل آلا، کپور وخاویاری است.

بعد از آن مزارع ماهی ما احداث شد که ابتدا مزرعه ماهی گرم‌آبی و بعد از آن مزرعه قزل و خاویاری که همان ماهی‌ها داخل مجموعه رستوران و سردخانه ما می‌آید که در آنجا فرآوری می‌شود. برای اینکه فروش محصولات‌مان راحت‌تر شود.

امسال کارخانه سردخانه‌مان را توسعه دادیم که هزارتن در سال ظرفیت داریم که برای فرآوری محصولات است که نمایندگی ما در این بخش در ارمنستان هم شروع به فعالیت کرده‌است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنجیره ما در واقع شامل کشتی، صید ماهی کیلکا، پودر ماهی، خوراک ماهی و بعد فرآوری و عرضه آن در بازار است.

وقتی به عرضه رسیدیم، دیدیم بهترین راه همان است که این کار را هم خودمان با تاسیس فروشگاه‌های مستقیم محصولاتمان انجام دهیم که بعد از آن درمجموعه رستوران‌های ما، کار طبخ هم انجام و به مشتری تحویل داده می‌شود.

تمام مجموعه قصرماهی در شهر بابلسر است و محصولات خود را به شهرهای مختلف ایران و کشورهای هدف نیز صادر می‌کنیم.