فهرست سوم روانشناس‌نماها روی میز سازمان؛ تاکنون دو فهرست از روانشناس‌نماها منتشر شده و فهرست سوم اسامی افراد غیرروانشناس بدون مجوز از سوی سازمان نظام روانشناسی آماده انتشار است.

فهرست سوم روانشناس‌نماها روی میز سازمان؛ تاکنون دو فهرست از روانشناس‌نماها منتشر شده و فهرست سوم اسامی افراد غیرروانشناس بدون مجوز از سوی سازمان نظام روانشناسی آماده انتشار است.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از صنعت‌صنف، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان این مطلب در گفت‌وگو با صنعت‌صنف اظهار داشت: خوشبختانه فهرست اول و دوم منتشر شد و فهرست سوم هم در کشوی میز من است که در هفته‌های آتی منتشر خواهد شد.

محمد حاتمی در پاسخ به این پرسش که تا پیش از این دو فهرست روانشناس‌نماها از سوی سازمان نظام روانشناسی منتشر شده است، آیا این افشاگری بازهم ادامه خواهد داشت؟ گفت: درباره انتشار نام و فهرست روانشناس‌نماها یا افرادی که در فضای مجازی بدون مجوز فعالیت می‌کنند، خدمت خوبی به مردم کردیم و و نمی‌دانستیم که تا این اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد و نمی‌دانستیم که افراد این فهرست‌ها تا این اندازه به مردم آسیب زده‌اند.

حاتمی در این‌باره توضیح داد: پس از انتشار فهرست‌ها، سیل شکایات از سوی مردم و مراجعان به سازمان روانه شد و روشن شد که این آدم‌ها (روانشناس‌نماها) چه سوءاستفاده‌هایی از مردم و مراجعان خود کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه فهرست اول و دوم منتشر شد و فهرست سوم هم الان در کشوی میز من است که در هفته‌های آتی منتشر خواهد شد، تصریح کرد: این فهرست مفصل‌تر از فهرست اول و دوم است چراکه هم صفحات اینستاگرامی و هم صفحات جعلی روانشناسی و مشاوره موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به مردم معرفی می‌کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه نام افرادی که بدون مجوز در حال فعالیت هستند و تعدادشان هم زیاد است در فهرست سوم قرار دارد، یادآورد شد: وظیفه سازمان نظام روانشناسی به‌عنوان وکیل مدافع مردم در حوزه سلامت روان همین است و باید اطلاع‌رسانی لازم و به‌موقع را انجام دهد.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در خردادماه امسال دو فهرست از اسامی افراد غیرروانشناس بدون مجوز را برای اطلاع مردم، منتشر کرد.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در همان زمان با عذرخواهی از مردم به‌دلیل تاخیر در انتشار اسامی غیرروانشناسان فاقد مجوز، خطاب به مردم گفته بود: این فهرست باید زودتر منتشر می‌شد. مردم قصور ما را بپذیرند.

ما تلاش کردیم این مساله را توسط نهادهای مسئول حل کنیم اما به بن‌بست رسیدیم  و تمام راه‌ها را رفتیم اما برخی نهادهای دولتی که باید در کنار و همراه ما باشند به این غیرروانشناسان مجوز فعالیت دادند.

حاتمی تاکید کرده بود: غیرروانشناسان فاقد مجوز با کلمات فریبنده و زیبا و براساس نیازهای مردم، مطالبی را بیان می‌کنند که پروسه درمان را به تاخیر می‌اندازند چراکه برای مثال اگر کسی افسردگی قابل حل داشته باشد، با مراجعه به این‌ غیرروانشناسان و با شنیدن کلمات زیبا سرگرم شده و درنهایت اختلال مزمن می‌گیرد چراکه از دوره درمان عقب می‌افتاد.

این افراد آسیب‌های روانی را با بی‌تخصصی خود افزایش می‌دهند.