نشستی درباره مدلسازی پدیده‌های فیزیکی مخازن نفتی؛ در دومین روز برگزاری چهارمین همایش ملی ژئومکانیک نفت (نوآوری و فناوری)، دو سخنرانی با موضوع مدلسازی مخازن نفتی ارائه خواهد شد.

نشستی درباره مدلسازی پدیده‌های فیزیکی مخازن نفتی؛ در دومین روز برگزاری چهارمین همایش ملی ژئومکانیک نفت (نوآوری و فناوری)، دو سخنرانی با موضوع مدلسازی مخازن نفتی ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، موضوع دومین سخنرانی کلیدی روز دوم همایش «کاربرد مفهوم چندمقیاسی در مدلسازی پدیده‌های فیزیکی مخازن نفتی» است که از سوی احسان طاهری، عضو هیأت علمی و مدیر گروه مکانیک سنگ دانشگاه تربیت مدرس در نوبت صبح ارائه خواهد شد.

طاهری با اشاره به موضع سخنرانی خویش درباره آن اظهار داشت: «باتوجه به اهمیت نفت در اقتصاد، مدلسازی صحیح مخازن نفتی می‌تواند برنامه‌ریزی درستی از سناریوهای برداشت به دست دهد.

از طرف دیگر مدلسازی مخازن نفتی با استفاده از نرم‌افزارهای کنونی که در آن مخزن نفتی را بدون در نظر گرفتن مقیاس‌های تاثیرگذار و فیزیک‌های مرتبط شبیه‌سازی می‌کند، بسیار زمان‌بر یا در مواردی از نظر زمانی، غیرممکن می‌نماید».

عضو کمیته علمی چهارمین همایش ژئومکانیک نفت، نوآوری و فن‌آوری افزود: «روش‌های چندمقیاسی – چندفیزیکی با در نظر گرفتن هر پدیده در مقیاس و فیزیک خود، بازدهی زمانی بالایی داشته که می‌تواند باعث افزایش تعداد شبیه‌سازی برای سناریوهای مختلف و همینطور به دست آوردن اطلاعات درستی از میزان برداشت نفت در طول مدت بهره‌برداری شود.

عضو هیأت نظارت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه، مخاطبان این موضوع سخنرانی، متخصصان و اندیشمندان این حوزه و مدیران نفتی در حوزه بالادستی نفت هستند، اضافه کرد: «زمان سخنرانی روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح بوده و مدت آن ۴۰ دقیقه است.

بنابراین گزارش، چهارمین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت (نوآوری و فناوری) به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در محل دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود و میزبان علاقمندان، کارشناسان و متخصصان این حوزه خواهد بود.

همچنین تور ژئومکانیکی «بررسی سیستم نفتی ناحیه قم و بازدید از میدان نفتی البرز» در روز ۱۴ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

متقاضیان و علاقمندان برای آگاهی بیشتر از جزییات همایش می‌توانند به وبسایت دبیرخانه به آدرس pgc2023.kntu.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۰۱۴۳۵ تماس برقرار کنند.

محورهای چهارمین همایش ملی ژئومکانیک نفت شامل «نوآوری و فناوری»، «پایش و مدیریت ریسک»، «تزریق و ذخیره‌سازی گازها»، «ازدیاد برداشت و توسعه میادین»، «مخازن غیرمتعارف هیدروکربنی»، «انرژی‌های نو شامل زمین‌گرمایی»، «مطالعات تجربی ژئومکانیک مخازن»، «حفاری چاه‌های نفت، گاز و آب‌های ژرف»، «مطالعات ژئوفیزیکی و اکتشاف میادین»، «مدل‌سازی ژئومکانیکی و بهینه‌سازی تولید» و «محیط‌های متخلخل شامل مخازن و کاتالیست‌ها» است.

گفتنی است تا پیش از این، سه کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ از سوی انجمن ژئومکانیک نفت ایران برگزار شده است.

چهارمین همایش ملی ژئومکانیک نفت (نوآوری و فناوری)
چهارمین همایش ملی ژئومکانیک نفت (نوآوری و فناوری)