نگاه توسعه محور حاکمیت به صندوق حوادث طبیعی ساختمان و تاکید بر ماهیت بیمه ای آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

نگاه توسعه محور حاکمیت به صندوق حوادث طبیعی ساختمان و تاکید بر ماهیت بیمه ای آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش ندای البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در جمع مدیران صندوق حوادث طبیعی ساختمان ضمن اعلام این مطلب افزود: «بهره گیری از تجارب کشورهای موفق در حوزه کنترل تبعات منفی حوادث طبیعی» و همچنین «استفاده از آخرین تکنولوژی های روز» باید به عنوان رویکردهای صندوق حوادث طبیعی ساختمان مورد توجه باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح فرایند راه اندازی این صندوق، ماموریت های خطیر صنعت بیمه در کاهش تبعات منفی حوادث طبیعی را برشمرد و اظهار داشت: مجموعه کارآمد، تخصصی صندوق حوادث طبیعی بدون در نظر گرفتن میزان تعهدات و پوشش های مرتبط با شرکت های بیمه گر به ایفای تعهدات حرفه ای و قانونی خود بپردازد.

مهندس بهزادپور با تاکید بر ضرورت ارزیابی دقیق حوادث طبیعی و جبران زودهنگام خسارات زیاندیدگان، خاطرنشان کرد: رعایت حقوق بیمه گذاران و شفافیت در عملکردها در فرایند اعتمادسازی مخاطبان صنعت بیمه، نقش غیرقابل انکاری را ایفا می کند.

رئیس شورای عالی بیمه در همین راستا افزود: تقویت ساختار بیمه ای، از زیرساخت های اساسی افزایش سرمایه اعتماد عمومی و به تبع آن کاهش دغدغه های مردم و مسئولان خواهد بود.

وی با اعلام این مطلب که صنعت بیمه در تمامی بزنگاه های حساس و مخاطرات در کنار مردم ایستاده است، تصریح کرد: نظارت بر عملیات بیمه گری و احقاق حقوق بیمه گذاران و زیاندیدگان از جمله تکالیفی است که قانون بر عهده نهاد ناطر صنعت بیمه گذاشته است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت هم افزایی مجموعه هایی بیمه ای و دستگاه های ذیربط، نسبت به ضرورت ارتباط صندوق حوادث طبیعی ساختمان با سامانه های نظیر «کاداستر» سازمان ثبت و املاک کشور ایران تاکید کرد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش های بی شائبه مدیران و کارکنان صندوق از این مجموعه به عنوان مرکز خدمت رسانی به محرومترین آحاد جامعه در بحرانی ترین شرایط یاد کرد و نسبت به نقش آفرینی پررنگ تر آن در حوادث طبیعی تاکید کرد.

در ادامه این نشست، «علی استاد هاشمی»  معاون نظارت بیمه مرکزی از مدیران و کارکنان صندوق خواست تا دو اصل صحت ارزیابی و سرعت پرداخت را در دستور کار خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش «علی جعفری» رئیس مرکز توسعه مدیریت ریسک در خصوص ضرورت ایمن سازی و تقویت ساختمان و اهمیت این موضوع در کاهش خسارات مالی و انسانی، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای عملی را در مسیر کاهش آثار اجتماعی ناشی از حوادث طبیعی، خواستار شد.

«مصطفی رئوفی» مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی نیز با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی، ابراز امیدواری کرد که با مسئولیت پذیری تمامی ارکان صنعت بیمه به سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی، آسیبی وارد نشود.

«مهندس قاسم نعمتی» رئیس مرکز فاوا نیز در خصوص موضوع تقویت ساختارهای دیجیتالی و هم افزایی سامانه ای بیمه ای نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است در این نشست «مهدی اسماعیلی» رئیس هیات عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان با ابراز خرسندی از حضور رئیس کل و مدیران ارشد نهاد ناظر صنعت بیمه در این نشست، گزارشی از آخرین فعالیت های صندوق در حادثه زلزله خوی ارائه کرد و به طرح مسائل و مشکلات پیش روی این صندوق پرداخت.