پارک ولایت هشتگرد، استراحتگاه موقت مسافرین ۱۶ استان کشور. شهردار هشتگرد از آغاز عملیات خاکبرداری پارک ولایت در بخش شمال غربی شهرخبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، گام دیگری در توسعه شهر هشتگرد برداشته می‌شود و شاهد ارتقای سرانه فضای تفریحی آن خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از […]

پارک ولایت هشتگرد، استراحتگاه موقت مسافرین ۱۶ استان کشور. شهردار هشتگرد از آغاز عملیات خاکبرداری پارک ولایت در بخش شمال غربی شهرخبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، گام دیگری در توسعه شهر هشتگرد برداشته می‌شود و شاهد ارتقای سرانه فضای تفریحی آن خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد، ماهیت پیچیده شهرهای امروز سبب شده شهرداری‌های شهرهای ایران در مسیر فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان حرکت کنند تا انتظار آنها را در حوزه‌های مختلف خصوصاً افزایش نشاط شهروندی برآورده کنند.

مهندس یعقوبی افزود: پارک‌ها و بوستان‌های شهر علاوه بر تغییر چهره شهر، نقش مؤثری در افزایش آرامش روانی شهروندان خصوصاً کودکان و نسل جوان دارد بر همین اساس همواره تقویت کاربری فضای سبز در شهرها و افزایش سرانه آن یکی از مباحث اساسی در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود.

شهردار هشتگرد با اشاره به حرکت شهرداری این شهر در مسیر توسعه پارک‌های محله‌ای، تصریح کرد: پارک‌های شهری و محله‌ای و اجزای طبیعی همچون درختان و آب علاوه بر قابل زیست کردن شهرها، ارائه خدمات اجتماعی و فیزیولوژیکی را نیز فراهم می‌کنند از این رو احداث و توسعه پارک‌ها و فضای سبز شهری در هشتگرد همواره مورد توجه بوده است.

شهردار هشتگرد گفت: شهرداری هشتگرد با هدف کاهش استرس شهروندان، افزایش فعالیت فیزیکی آنها، ایجاد فرصت‌های بیشتر برای تعامل اجتماعی، دسترسی به هوای سالم، کسب نشاط و تفریح خانوادگی، رفع خستگی و دوری از آلودگی اقدام به طراحی پارک بزرگ در شمال غرب شهر هشتگرد کرد.

وی عنوان کرد: این پارک در ضلع شمال غربی شهر و با امکاناتی از قبیل آبنما، غرفه‌های اغذیه، رستوران، سکوهای بتنی جهت نشستن، آلاچیق، مجموعه بازی کودکان، محور تندرستی و ورزشی جهت استفاده عموم شهروندان طراحی شده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ویژه این پارک از لحاظ دسترسی به شهر و اتوبان می تواند به عنوان استراحتگاه موقت مسافرین ۱۶ استان کشور که قصد عزیمت و یا ترک پایتخت را داشته باشند مورد استفاده قرار گیرد.

در فاز نخست عملیات خاکبرداری، خاکریزی و تسطیح و آماده سازی محل احداث پارک توسط ماشین الات عمرانی در حال انجام است و در فازهای بعدی با نقشه های مدون و پیش بینی نیازهای منطقه سایر اقدامات انجام خواهد پذیرفت.

علاوه بر پروژه آسفالت مکانیزه معابر، لکه گیری، جدولگذاری، پیاده روسازی، احداث معابر جدید و توسعه شبکه معابر شهرک کوثر از جمله پروژه های در حال اجرای شهرداری هشتگرد می باشد که در نقاط مختلف شهری شاهد تکمیل و بهره برداری از آنها هستیم و ای رویه بر اساس بودجه مصوب ۱۴۰۱ تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.