حسینیه ارشاد، یکی از مهم‌ترین کانون‌های روشنفکری اسلامی در تاریخ معاصر ایران که در سال‌های گذشته فعالیت‌های فرهنگی آن متوقف شده بود، از دیروز با برگزاری نشست «آسمان همین حوالی» دوباره به صحنه فکر و فرهنگ بازگشت.

حسینیه ارشاد، یکی از مهم‌ترین کانون‌های روشنفکری اسلامی در تاریخ معاصر ایران که در سال‌های گذشته فعالیت‌های فرهنگی آن متوقف شده بود، از دیروز با برگزاری نشست «آسمان همین حوالی» دوباره به صحنه فکر و فرهنگ بازگشت.

به گزارش ندای البرز به نقل از نقد اندیشه، در این مراسم که سیده حورا صدر، دختر امام موسی‌صدر، علیرضا زرین، مدیر حسینه ارشاد، مهدی طالقانی، فرزند آیت‌الله طالقانی، دکتر محمدرضا زائری، مدیر انتشارات خیمه، دکتر رسول رسولی پور، استاد دانشگاه خوارزمی، دکتر علی جعفر‌آبادی، مدیر موسسه امام موسی صدر، پیام فضلی‌نژاد، مدیرمسئول مجله نقد اندیشه، دکتر محمد سعید سعیدیان و… حضور داشتند، بخش‌هایی از سخنرانی دکتر علی شریعتی پخش شد.

دکتر محمدرضا زائری، استاد دانشگاه و مدیر انتشارات خیمه، در افتتاحیه این نشست با تشکر از مدیریت حسینیه ارشاد برای برگزاری این مراسم گفت: «این نشست برای پاسداشت نیایش و کتاب شریف صحیفه سجادیه است».

مجالست و گفتگو و دیدارهای برادران ایمانی، سبب حفظ مکتب اهل بیت و احیا امر ایشان خواهد شد.

امام صادق (ع) فرمودند به دیدار هم بروید که در این دید و بازدیدها، دلهایتان زنده می‌شود.»

در این مراسم از کتاب «همه چیز رو‌به‌راه است؛ ممنونم» اثر شهاد زمانی که ترجمه‌ای آزاد و برداشتی تازه از صحیفه سجادیه به شمار می‌رود، رونمایی شد و مولف آن گفت: «ایده بازنویسیِ بخش‌هایی از چند دعای صحیفه سجادیه برای مخاطب جوان و نوجوان، که به هر دلیلی نمی‌تواند با متون کهن دینی ارتباط برقرار کند را با آقای زائری مطرح کردم.

این دعاها می‌توانست برای این مخاطب الهام‌بخش باشد، به زندگی‌ شان معنا ببخشد، نیازهای روحی و خلأهای روانیِ شان را مرتفع سازد و حتی راه‌حلی برای مشکلات روزمره‌ شان نشان دهد.

اتفاقاً صحیفه سجادیه هم، درست در دوره‌ای املا شده که جامعه حوادث تکان‌دهنده کربلا و حرّه را از سر گذرانده بود و سرنوشت خود را در برابر انواع و اقسام رنج‌ها و دردهایی که متحمّل می‌شد، محتوم می‌دید.

آنجا بود که آموزگار بزرگ نیایش، امام سجاد، با درک موقعیت انسانِ آن روزگار، فطرت غبارگرفته او را نشانه گرفت و امید را به جامعه تزریق کرد.»

این کتاب روایتی از نیایش‌های صحیفه سجادیه است که با تصویرگری محمدرضا دوست‌محمدی توسط نشر خیمه منتشر شده است.
آلبوم عکس در اینستگرامinstagram.com/p/CouKH7Buivr/?igshid=YmMyMTA2M2Y=