شهردار منطقه ۴ شیراز خبر داد: با اجرای پروژه ۸۰ میلیارد تومانی لوله‌گذاری مشکل آبگرفتگی بلوار مطهری و کشن حل می‌شود.

از قرار گرفتن خانه‌های بافت فرسوده در لیست سیاه تا پارک وحشت و هفت پیچ کوچه‌های تنگ محله کشن، شهردار منطقه ۴ شیراز خبر داد: با اجرای پروژه ۸۰ میلیارد تومانی لوله‌گذاری مشکل آبگرفتگی بلوار مطهری و کشن حل می‌شود.
به گزارش ندای البرز به نقل از شهر مردم: جلال الدین عرفانی | از  روستایی قدیمی در غرب شهر شیراز حالا پس از گذشت سالها کشن تبدیل شده به یکی از محله‌های قدیمی کیانشهر شیراز، محله‌ای که از یک سمت تا خیابان آقایی و بلوار مطهری جنوبی، از سویی به کمربندی  شیراز و ایمان جنوبی و از دو سوی دیگر به بلوارهای امیر کبیر و پاسداران منتهی می‌شود.

محله‌ای که زمانی به باغ‌های زیبایش هم معروف بوده، باغ‌هایی مانند باغ جنت، باغ خسرآباد، باغ خدری، باغ شاهزاده، باغ سه گوش و از این قبیل و نیز چشمه بید قنبری؛ در این بین، گرچه نام این محل زمانی یه نام گلشن تغییر کرد، اما همچنین مردم شیراز و البته محله آن را به نام کشن می‌شناسند.

محله‌ای که مقصد این هفته سرویس گزارش روزنامه شهر مردم بود تا پای درد دل مردم این محله، بنشینم و صدای آنها و درخواستها و دغدغه و چالش‌های فراروی آنها را به گوش مسئولین برسانیم، عضو یاوران محله کشن، در این رابطه به خبرنگاران ما، گفت: در محله کشن و به ویژه بافت فرسوده آن، مشکل اول مردم سندهای این محل است که حدود ۱۲۰ ملک را درگیر خود کرده و مالکان این خانه، حتی اجازه نوسازی و مقاوم سازی منزل خود را ندارند.

از قرار گرفتن خانه‌های بافت فرسوده در لیست سیاه تا پارک وحشت و هفت پیچ کوچه‌های تنگ محله کشن+شهر مردم

اسماعیل علی‌نژاد، افزود: علت آن است که این زمین، متعلق به مرحوم دهقانی بوده، اما در اوایل انقلاب، دادگاه طی حکمی ۵ دانگ از زمین املاک ساخته شده اینجا را که قدمتی بالای ۵۰ سال دارد، به نام بنیاد مستضعفان میزند و یک دانگ آن را هم وارث مدعی شده و به همین دلیل، این بخش در لیست سیاه قرار گرفته و ساکنان با مشکلات زیادی روبرو هستند و با توجه به اینکه جزو اقشار آسیب پذیر هم هستند، نمی‌توانند از پس پرداخت هزینه سنگین برآیند.

از قرار گرفتن خانه‌های بافت فرسوده در لیست سیاه تا پارک وحشت و هفت پیچ کوچه‌های تنگ محله کشن+شهر مردم

وی، تصریح کرد: مشکل بعدی اینجا، آب گرفتگی است که تردد مردم را مشکل کرده و حتی گاه زمان بارندگی، آب وارد برخی منازل می‌شود، و ارایه خدمات شهری ضعیف است، به عنوان مثال، سالهاست در ۷۰ درصد محله عملیات آسفالت انجام شده و هنوز مابقی آن انجام نشده که ما را با مشکلات بسیاری در زمینه آبگرفتگی و مسایل بهداشتی، مواجه کرده است.

از قرار گرفتن خانه‌های بافت فرسوده در لیست سیاه تا پارک وحشت و هفت پیچ کوچه‌های تنگ محله کشن+شهر مردم

وی، اظهار داشت: در حوزه امنیت، اتفاقات خوبی افتاده و بسیاری از مشکلات، از جمله بحث خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی، تا حدود زیادی برطرف شده است، البته در خصوص پارک مرحوم نوید محمدی و حضور شبانه مردم در این محل، مشکلاتی داریم که امیدواریم با حضور پلیس و راه اندازی ایستگاه پلیس، این مشکل هم برطرف شود.

علی‌نژاد، گفت:در خصوص آسفالت و کانیوا گذاری هم کارهای خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست، البته سه کوچه خاکی هم داریم که فعلا خدمات، به آنجا ارایه نمی‌شود و بنابه دلایلی، اجازه ساخت و ساز هم نمی‌دهند و در کنار آن، وجود چند ضایعات فروشی هم ما را با مشکل، مواجه کرده است.

  • برچسب ها
    اخبار مشابه
    آخرین رایزنی گزینه های کابینه دولت چهاردهم
    احیای کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه پس از ۱۳ سال توقف
    حق را به حق‌دار بدهیم
    ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه بسته شده است.