رییس پارک علم و فناوری استان البرز در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری گفت: در پارک علم و فناوری البرز، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند و این پارک جزو محدود پارک‌هایی است که ۵۰ درصد شرکت‌های آن دانش‌بنیان هستند.

استان البرز قطب شرکت‌های دانش‌بنیان کشور / رییس پارک علم و فناوری استان البرز در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری گفت: در پارک علم و فناوری البرز، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند و این پارک جزو محدود پارک‌هایی است که ۵۰ درصد شرکت‌های آن دانش‌بنیان هستند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، مهدی عباسی با اعلام میزبانی استان البرز در این رویداد مهم افزود: هم‌اکنون ۱۳۰ شرکت، هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان البرز فعالیت دارند و ۱.۶ همت محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در این استان طی نیمه نخست سال جاری به فروش رسیده است و رتبه نخست صادرات هم به این پارک اختصاص داده شده است.

وی در ادامه گفت: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی زنجیره ارزش دارو، توسعه دبیرخانه کوانتوم برای حمایت از شرکت‌ها، توسعه و تکمیل پروژه دبیرخانه مالکیت فکری از طریق کارگزاری‌های بخش خصوصی و حمایت از ایده‌پردازان و ارائه تسهیلات از قبل سفر رییس جمهور شهید از دیگر برنامه‌های مهم این پارک بوده است.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز عنوان کرد:  طی شش ماه گذشته ارتقای پارک علم و فناوری را در وزارت علوم داشتیم که هر چهار سال یک‌بار مورد رصد قرار می‌گیرد؛ در ارزیابی سامان جان که مربوط به فروش محصولات فناورانه است از سوی وزارت علوم به‌عنوان پارک برتر و اول شناخته شدیم، در این زمینه رکورد فروش  ۷۰۰ محصول را داشتیم که موردتقدیر مقام عالی وزارت علوم نیز قرار گرفتیم.

عباسی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال دانش‌بنیان نیز برای ۱۶۹۹ نفر اشتغال ایجاد شده که در سامانه رصد ثبت‌شده است و  واحدهای فناوری و شرکت‌های فناور می‌توانند  از ۲۵ سال تا ۹۹ سال با گرفتن زمین از این زمین‌ها استفاده و در آن مستقر شوند.