خدمت رسانی صحیح، دقیق و کارآمد به صنعتگران سرلوحه کارتان قرار گیرد/ با تلاشی موثر و جهادی و بدون توجه به حاشیه ها کار کنید، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد امروز به مدرن ترین و کارآمدترین دستگاه های روز دنیا مجهز است. به گزارش پایگاه خبری ندای البرز […]

خدمت رسانی صحیح، دقیق و کارآمد به صنعتگران سرلوحه کارتان قرار گیرد/ با تلاشی موثر و جهادی و بدون توجه به حاشیه ها کار کنید، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد امروز به مدرن ترین و کارآمدترین دستگاه های روز دنیا مجهز است.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز «حمیدرضا عقاب نشین» در جلسه ای با حضور هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد مطابق با «قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی» مصوب مجلس شورای اسلامی و اساسنامه آن موظف به خدمت رسانی صحیح، دقیق و کارآمد به صنعتگران است و در این راه باید با تلاشی موثر و جهادی و بدون توجه به حاشیه ها اقدام نماید.

وی با اشاره به اهتمام ویژه این شرکت نسبت به مسایل زیست محیطی افزود: برخی ها بنا به هر دلیلی مسئولیت تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد را متوجه شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز می دانند که این امر یک اشتباه اساسی و راهبردی به شمار می رود چرا که این تصفیه خانه در سال ۱۳۹۳ به شرکت خدماتی تحویل شده و اصولاً وظیفه هدایت و راهبری این تصفیه خانه به عهده شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد است؛ هر چند در راه صیانت از محیط زیست، همیشه آماده تعامل و همکاری هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز اضافه کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد توسط بهره بردار اصلی آن یعنی شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد باید با حضور نیروهای آگاه، فنی و جهادی به صورت جدی و تخصصی فعالیت خود را امتداد بخشیده و در این راه نباید از هیچ گونه تلاشی مضایقه شود.

بنا به گفته این مقام مسئول، تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد امروز به مدرن ترین و کارآمدترین دستگاه های روز دنیا مجهز است اما نکته اصلی اینجاست که تا بخش پایش از مبدا توسط شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد فعال نشود؛ تصفیه خانه نیز کارکرد مطلوبی نخواهد داشت؛ چرا پایش از مبدا و تصفیه خانه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

«عقاب نشین» درباره قابلیت های تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد تصریح کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد بنا بر بررسی های متقن کارشناسان فنی و تخصصی، جوابگوی نیازهای شهرک صنعتی اشتهارد خواهد بود اما نیاز است شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد به سرعت واحد پایش از مبدا را فعال نموده و با بررسی های دقیق و منظم با برخی واحدهای صنعتی که فاضلاب غیرمجاز خود را روانه سیستم فاضلاب شهرک می کنند؛ برخورد نماید.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز ادامه داد: بر اساس پایش های صورت گرفته توسط یکی از مهم ترین و پیشرفته ترین پژوهشگاههای علمی و فنی کشور، حدود ۱۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، علیرغم دستورالعمل های ابلاغی یا مجهز به سیستم پیش تصفیه صنعتی نیستند و یا اینکه بدون توجه به مخاطرات زیست محیطی، فاضلاب خود را بدون آنکه از پیش تصفیه صنعتی داخل کارخانه عبور دهند؛ روانه تصفیه خانه می‌کنند که شرکت خدماتی موظف است با ایجاد واحد پایش از مبداء ضمن رصد، بررسی و ارزیابی این مساله با همکاری نهادهای نظارتی و قضایی نسبت به برخورد با این واحدها اقدام نماید.

وی خاطرنشان کرد: تنها فاضلابی باید روانه تصفیه خانه شود که از سیستم پیش تصفیه صنعتی کارخانه عبور نموده و در همان مبدا یک مرحله تصفیه شود. اما اگر بصورت غیرمجاز و یا بدون گذر از سیستم پیش تصفیه صنعتی این فاضلاب وارد تصفیه خانه شهرک شود علاوه بر مخاطرات متعدد زیست محیطی در کار تصفیه خانه نیز اختلال بوجود خواهد آورد؛ از همین رو بر راه اندازی واحد پایش از مبدا تاکید می کنیم.

«عقاب نشین» در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای هیات مدیره شرکت خدماتی عنوان کرد: امروز به شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد که منتخب صنعتگران این شهرک هستند تاکید می کنیم که بر اساس قانون، مفاد اساسنامه شرکت خدماتی و بر مبنای این شاخص مهم که حفظ محیط زیست یک وظیفه اخلاقی و شرعی به شمار می رود؛ تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد این قابلیت را دارد که در صورت فعال شدن واحد پایش از مبداء و نظارت دقیق بر آن ۱۵۰ واحد صنعتی یک الگوی شاخص در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست باشد.