کسبوکار اینستاگرامیها راکد شد؛ اختلالات اینترنتی در مردادماه ۱۴۰۱ سبب شد تا فروشگاههای فعال اینستاگرامی بالغبر ۳۵ درصد از بازدید خود را از دست بدهند. به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از صنعتصنف، بهدلیل اختلالات اینترنت در مردادماه ۱۴۰۱، فروشگاههای فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد از بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از فروش […]
کسبوکار اینستاگرامیها راکد شد؛ اختلالات اینترنتی در مردادماه ۱۴۰۱ سبب شد تا فروشگاههای فعال اینستاگرامی بالغبر ۳۵ درصد از بازدید خود را از دست بدهند.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از صنعتصنف، بهدلیل اختلالات اینترنت در مردادماه ۱۴۰۱، فروشگاههای فعال اینستاگرامی تا ۳۵ درصد از بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از فروش خود از طریق این پلتفرم را از دست دادهاند؛ این اطلاعات با مقایسه آمار و ارقام ارائه شده از سوی فروشگاهساز اینستاگرامی پادروشاپ در دو ماه تیر و مرداد ۱۴۰۱ بهدست آمده است.
بهرغم رشد ۲۵ درصدی تعداد فروشندگان فعال در پلتفرم پادروشاپ، در مردادماه مجموع فروش انجام شده از سوی فروشندگان این پلتفرم فقط ۱۰ درصد رشد داشته است.
این در حالی است که با بررسی تکتک ۱۰ فروشگاه برتر در تیرماه و مقایسه بازدید همان فروشگاهها در مردادماه، بازدید آنها تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
این کاهش بهرغم افزایش فعالیتهای بازاریابی این فروشگاهها از ابتدای مرداد و همزمان با شروع اختلالات اینترنت بوده است.
در دو سال گذشته کسبوکارهای اینستاگرامی و سهم بالای آنها در بازار فروش آنلاین ایران بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است.
تجارت اجتماعی در کشورهای دیگر نیز با رشد بسیار بالایی روبهروست و برخی شبکههای مشابه دیگر مانند تیکتاک، تلگرام و موارد مشابه بهعنوان یک کانال فروش جدید و کارآمد برای کسبوکارهای کوچک مطرح شدهاند.
بنابر اعلام روابط عمومی پادرو، در ایران، باتوجه به فیلتر بودن بیشتر شبکههای اجتماعی پرطرفدار، فقط اینستاگرام و واتساپ بهعنوان شبکه اجتماعی و پیامرسان پرطرفدار و آزاد باقی مانده است و به همین واسطه، بسیاری از کسبوکارهای کوچک و خانگی، از این بسترها برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند.
آمار و اطلاعات موجود نشان میدهد که بیش از یک میلیون شغل بهواسطه اینستاگرام در ایران وجود دارد و بازاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال را ایجاد کرده است.
اختلال در اینترنت و کاهش پهنای باند برخی از اپلیکیشنهای پرکاربرد مثل اینستاگرام و واتساپ، به شدت بازار این کسبوکارها را دچار آسیب کرده است.
طبق آخرین گزارش پادرو، در تیرماه حدود ۳۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی از خدمات پادروشاپ استفاده میکردند که این رقم در مردادماه به بیش از ۳۶ هزار فروشگاه افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر ۴۰۰ هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و معیشتشان از طریق این پلتفرم تامین میشود.
Friday, 22 November , 2024