سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق که رجیستر نشده‌اند خبر داد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز قطع آنتن آیفون‌ های ۱۴ و ۱۵ قاچاق که رجیستر نشده‌اند خبر داد.

به گزارش ندای البرز، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز قطع آنتن آیفون‌ های ۱۴ و ۱۵ قاچاق درباره اقدامات انجام شده درخصوص قطع آنتن آیفون‌های رجیسترنشده گفت: باتوجه به پیگیری‌های جدی ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی در این راستا صورت گرفته است و اخیرا شاهد نتایج آن هستیم.

حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: البته اقدامات مورد نظر در این خصوص هنوز تکمیل نشده است و همچنان در حال پیگیری هستیم تا موارد مورد نظر به طور کامل به مرحله اجرا برسد

دهقانی‌نیا درباره آمار واردات ۵۰۰ میلیون دلار آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق که توسط یکی از انجمن‌های تخصصی اعلام شده است، تصریح کرد: این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شود. درنتیجه آماری از آن وجود ندارد.

انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند. بنابراین نباید در حوزه‌های غیرمربوط دخالتی داشته باشند.

بنابر اعلام تسنیم، از حدود ۲ سال قبل محدودیت‌هایی برای رجیستری آیفون ۱۴ به بعد در نظر گرفته شده است.

بر این اساس واردات این مدل از گوشی‌ها به صورت رسمی و قانونی انجام نمی‌شود. این درحالی است که عرضه این مدل از تلفن همراه در بازار موبایل با عدم اعمال محدودیت‌های جدی تا امروز تداوم یافته است.

حالا بعد از اعلام خبر رسمی قطع آنتن آیفون ۱۴ و ۱۵ شاهد افت نسبی قیمت این مدل از گوشی‌ها در بازار هستیم.