دمیتری کالتسوف، سفیر کشور بلاروس با حضور در دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، با همراهی دکتر بختیاری، رییس این دانشگاه، از ظرفیت های دانشگاه هوشمند بازدید کرد.

دمیتری کالتسوف، سفیر کشور بلاروس با حضور در دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، با همراهی دکتر بختیاری، رییس این دانشگاه، از ظرفیت های دانشگاه هوشمند بازدید کرد.

به گزارش ندای البرز به نقل از وبدا، این دیدار با هدف بررسی و شناسایی فرصت‌های همکاری در زمینه‌‌های آموزش پزشکی و هوش مصنوعی برگزار شد که می ‌تواند گامی اساسی در تقویت روابط علمی آموزشی میان دو کشور باشد.

در این دیدار، دکتر حسن بختیاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، به تشریح حوزه فعالیت دانشگاه پرداخت.

وی، به ویژگی‌‌های نظام آموزش پزشکی در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌‌های نظام آموزشی پزشکی، ایران یکی از اعضای مهم WFME و مسئول ارزیابی علوم پزشکی در منطقه است.

دکتر بختیاری همچنین به نقش موثر دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در پیاده ‌سازی سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه هوشمندسازی اشاره کرد.

وی گفت: این دیدار می ‌تواند فرصت‌های گسترده‌ ای برای پیشرفت‌های مشترک در زمینه‌‌های پزشکی و فناوری‌‌های نوین فراهم آورده و به تقویت روابط دوجانبه میان ایران و بلاروس کمک کند.

 

نقش برجسته دانشگاه هوشمند در پیشبرد فناوری‌های نوین

در ادامه، دکتر سید احمد احمدی، معاون بین‌‌الملل دانشگاه، ضمن معرفی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، به نقش برجسته و جایگاه آن در پیشبرد فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و تأثیر آن بر بهبود فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، تأکید کرد.

وی گفت: این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه هوشمند در ایران، به ویژه در دوران کرونا نقش مهمی در توسعه عدالت آموزشی در حوزه آموزش پزشکی و علوم سلامت در کشور ایفا کرده است.

دکتر احمدی افزود: با گسترش هوش مصنوعی در همه علوم، به‌ خصوص در حوزه سلامت و علوم پزشکی، این دانشگاه ماموریت ویژه ‌ای از سوی وزارت بهداشت برای گسترش هوش مصنوعی در کشور در حوزه مسائل سلامتی و آموزش پزشکی دریافت کرده است.

 

تاکید بر ارتقای همکاری‌‌های دوجانبه در زمینه‌‌های پزشکی و فناوری

در ادامه، دمیتری کالتسوف، سفیر کشور بلاروس، هدف اصلی این نشست را بررسی فرصت‌های همکاری با دانشگاه‌های ایرانی، به ویژه دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، اعلام و بر اهمیت ارتقای همکاری‌‌های دوجانبه در زمینه‌‌های پزشکی و فناوری تأکید کرد و در ادامه، به تجربیات موفق کشور بلاروس در ارتقای تخصص پزشکان و توسعه سیستم‌های آموزشی اشاره کرد.

کالتسوف، همچنین آمادگی بلاروس برای تبادل تجربیات و برگزاری دوره‌‌های آموزشی مشترک را اعلام و پیشنهاد امضای تفاهم نامه‌ ای به منظور گسترش همکاری‌های بین دو کشور را مطرح کرد.

دکتر حسن بختیاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در ادامه سخنان سفیر بلاروس، به برخی از زمینه‌‌های همکاری نظیر برگزاری دوره‌های علمی برای اساتید بلاروس، برگزاری دوره‌های آموزشی مقاطع ارشد و دکتری و حضور در کنگره‌های بین‌‌المللی هوش مصنوعی اشاره و ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه همکاری بین دو کشور به نقشه راهی برای توسعه روابط علمی و آموزشی تبدیل شود.

 

لزوم برگزاری دوره‌های مجازی دکترای هوش مصنوعی بین دو کشور 

دکتر بابک ثابت، معاون آموزشی دانشگاه نیز در ادامه این نشست، به اهداف دانشگاه در گسترش بخش‌های آموزش، پژوهش و بهداشت اشاره و به ویژه بر تبادل تجربیات در زمینه هوشمندسازی نظام پزشکی تأکید کرد.

وی، ضمن معرفی توانمندی‌های دانشگاه هوشمند که می‌ تواند زمینه ‌ساز همکاری بین دو کشور باشد، بر برگزاری دوره‌های مجازی دکترای هوش مصنوعی و یادگیری الکترونیک و صدور مدرک مشترک تاکید کرد.

دکتر ثابت همچنین با معرفی مجله تصویری دانشگاه، اذعان داشت که زمینه همکاری با اساتید بلاروس در هیات تحریریه مجله تصویری وجود دارد.