مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: یکی از مشکلات ما در استان، این است که زمین مناسب برای ساخت مدرسه نداریم، در حالی که خیرین مدرسه ساز اعلام حضور کرده اند و به همین دلیل به توسعه تعداد کلاس‌های درس و کاهش فضای ورزشی آنها رو آورده‌ایم.
کمبود زمین جهت ساخت مدرسه در استان البرز / مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: یکی از مشکلات ما در استان، این است که زمین مناسب برای ساخت مدرسه نداریم، در حالی که خیرین مدرسه ساز اعلام حضور کرده اند و به همین دلیل به توسعه تعداد کلاس‌های درس و کاهش فضای ورزشی آنها رو آورده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، به نقل از فاطمه صادقی، حمید مسعودی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: درحال حاضر ۶۹۰ خیر مدرسه‌ساز در استان البرز داریم که از این تعداد ۶۰ نفر خانم می باشند و بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان البرز، با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز، میهمانان کشوری و استانی و با شعار خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی در روز ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در ادامه گفت: در سال گذشته با مشارکت خیرین، تعهد خیرین ۳۵۰ میلیارد تومان بود که ۸۵ درصد آن محقق شد و در سال جاری نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.
وی افزود: استان البرز به علت همجواری با استان تهران و با توجه به وضعیت مهاجرپذیری و کمبود مدرسه، جزو محرومترین استان‌های کشور است و حدود ۳۰ درصد از مدارس استان قابلیت بازسازی را ندارند و حتما باید تخریب شوند.

مجمع خیرین مدرسه ساز در البرز بسیار گمنام است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: در استان البرز ۱۳ شهرک وجود دارد که تعداد اندکی از آنها اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند و مابقی هیچ اقدامی در این زمینه نداشتند و مشکل عمده ما واگذاری انشعابات مدارس است.

مهرای افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز در استان بسیار گمنام است در حالی که بسیاری از دستگاه‌ها بیشتر از میزان فعالیت خود تبلیغات دارند اما این مجموعه هیچ تبلیغاتی ندارد. در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان، ۷۵ پروژه را به اتمام رساند و تحویل آموزش و پرورش داد.