کمبود نیروی متخصص در بخش دریایی و بنادر؛ در حوزه دریایی هم کمبود افسر دریایی داریم و از مردم خواهش داریم فرزندانشان را برای تحصیلات در حوزه‌های دریایی بفرستند.

کمبود نیروی متخصص در بخش دریایی و بنادر؛ در حوزه دریایی هم کمبود افسر دریایی داریم و از مردم خواهش داریم فرزندانشان را برای تحصیلات در حوزه‌های دریایی بفرستند.

به گزارش ندای البرز به نقل از بندر و دریا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه برگزاری نشست‌های خبری معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سازمان متبوع خویش پرداخت.

علی‌اکبر صفایی با اعلام مهمترین پروژه‌های توسعه‌ای بندری و دریایی در دولت خدمتگزار، از تکمیل ساخت بندر چندمنظوره بوموسی، لایروبی خلیج گرگان، احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر خبر داد.

صفایی گفت: امروز امکانات مناسبی در جزیره بوموسی و جزیره سیریک برای گردشگری دریایی فراهم شده است. اسکله و ترمینال مسافری در این بندر ساخته شده تا مسافرانی که در تردد به این جزیره هستند از امکانات بندری مناسب بهره‌مند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به نوسازی تجهیزات بندری و دریایی اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ فروند تجهیزات دریایی و بندری استراتژیک در کشور داریم که عمر طولانی دارند. ۲۹۲ فروند در دست ساخت و خرید است. ۸۳ فروند تحویل  و به ناوگان اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به اینکه در بخش دریایی و سازمان بنادر کمبود نیروی متخصص وجود دارد، گفت:  علاوه بر بورسیه ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار، ۳۸ نفر از نخبگان دانشگاه جذب شده و این روند ادامه‌دار خواهد بود. همچنین در این بخش با ایجاد هنرستان‌های بیشتر و افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها سعی داریم نیروی متخصص بیشتری داشته باشیم که البته این مهم محقق هم شده است.

صفایی عنوان کرد: در حوزه دریایی هم کمبود افسر دریایی داریم و از مردم خواهش داریم فرزندانشان را برای تحصیلات در حوزه‌های دریایی بفرستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی گفت: تردد شناور به بنادر از ۱۴۶ هزار فروند به ۱۷۵ فروند رسیده است، درحالیکه با وجود تحریم‌ها ولی در حوزه دریایی سوانح جدی نداشتیم.

صفایی  با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی و تسهیل فضای کسب و کار نیز تصریح کرد: کل شبکه نرم‌افزاری حوزه دریایی تبدیل به یک نرم‌افزار جامع بندری شده است و درحقیقت یکپارچه‌سازی صورت گرفت که در صحت و سلامت اجرای کار تاثیر خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: روزانه در حوزه بنادر و دریانوردی حدود ۷۰۰ هزار حمله انجام می‌شود به همین دلیل شبکه‌های امنیتی و پشتیبانی را تقویت کردیم.

به گزارش بندر و دریا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه برگزاری نشست‌های خبری معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه 20 تیرماه 1403 در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سازمان متبوع خویش پرداخت.