شنیده‌های خبرنگار صبح تجارت حاکی از آن است که علی زین العابدین از مدیران سابق صندوق بازنشستگی یکی از گزینه‌های جدی مدیرعاملی ایمیدرو است.

گزینه جدید مدیرعاملی ایمیدرو کیست؟ شنیده‌های خبرنگار صبح تجارت حاکی از آن است که علی زین العابدین از مدیران سابق صندوق بازنشستگی یکی از گزینه‌های جدی مدیرعاملی ایمیدرو است.

به گزارش ندای البرز، همزمان با نزدیک شدن به معرفی کابینه دولت چهاردهم به مجلس، گمانه‌زنی‌های بسیاری نیز در خصوص معاونت‌های مهم وزارت‌خانه‌های کلیدی از جمله سازمان ایمیدرو ذیل وزارت صمت به گوش می‌رسد.

در این بین نام علی زین العابدین عضو سابق هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای نشستن به عنوان رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مطرح است.

زین العابدین از مدیران کارکشته و شناخته شده در حوزه صنعت کشور با تحصیلات مرتبط در حوزه زمین شناسی و ژئومورفولوژی است که سابقه حضور وی در صندوق بازنشستگی چه در کسوت عضو هیات مدیره و چه در مقام دبیر هیات نظارت این صندوق باعث شده است که اشراف خوبی بر مسائل صنعت کشور از جمله حضور معادن و فلزات کسب کند.

همچنین تاسیس شرکت تولید کنستانتره آهن، رئیس هیأت مدیره شرکت کانی کاران سبلان و مدیرفنی شرکت استخراج هماتیت نیز از جمله سوابقی است که دال بر تخصص، تجربه و اشراف  زین العابدین به مسائل حوزه معدن و فلزات کشور است.

بنا بر شنیده‌های خبرنگار صبح تجارت از یک منبع مطلع، از سوی افراد نزدیک به رئیس جمهور علاوه بر مدیرعاملی سازمان ایمیدرو به وی، چند پیشنهاد دیگر از جمله مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری، سفیر ایران در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، استانداری یکی از استان‌های شمال غربی، مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس و معاونت دو وزارت‌خانه کشور و ارشاد نیز به وی پیشنهاد شده است که جواب وی تا این لحظه به این پیشنهادات نامشخص است.

گفتنی است علی زین العابدین از کهنه سربازان بسیجی لشکر عاشورا و هم رزم شهید باکری و مسعود پزشکیان در طول دوران ۷۲ ماهه جبهه‌های دفاع مقدس است که بعد از دوران جنگ وارد عرصه مدیریتی با فرمانداری شهرستان زنجان شد.