دکتر رفیعی پور سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از آماده باش کامل در عید قربان خبر داد و با اشاره به اینکه در عید قربان 30 جایگاه عرضه دام و 37 اکیپ ثابت و ١۵ اکیپ سیار 45 بازرس گوشت، 40 دکتر دامپزشک به حال آماده باش بوده و ۳۰ ناظر ذبح شرعی در کنار ناظران بهداشتی بر ذبح شرعی نظارت می کنند.

آماده باش اداره کل دامپزشکی استان البرز در عید قربان / دکتر رفیعی پور سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از آماده باش کامل در عید قربان خبر داد و با اشاره به اینکه در عید قربان ۳۰ جایگاه عرضه دام و ۳۷ اکیپ ثابت و ١۵ اکیپ سیار ۴۵ بازرس گوشت، ۴۰ دکتر دامپزشک به حال آماده باش بوده و ۳۰ ناظر ذبح شرعی در کنار ناظران بهداشتی بر ذبح شرعی نظارت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، وی خاطرنشان کرد این اکیپ ها در مناطق از پیش تعیین شده توسط شهرداری تمامی شهرستان های استان مستقر بوده و شهروندان به منظور اطمینان از سلامت دام قربانی و گوشت و آلایش دامی از خدمات بهداشتی این اکیپ ها به صورت رایگان بهره مند می شوند.

رفیعی پور بیان کرد: کشتارگاه های دام کلیه شهرستانهای استان در روز عید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند. رفیعی پور از شهروندان درخواست کرد به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز لیبل دامپزشکی دقت نموده و از خرید گوشت و آلایش دامی حاصل از کشتار غیر مجاز دام که در حاشیه شهرها و روستاها عرضه می شود اجتناب نمایند.

وی با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از این بیماری و دیگر بیماری های مشترک بین انسان و دام توصیه کرد ذبح دام های قربانی در کشتارگاه ها و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی باشد.

ایشان در پایان افزود: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی البرز در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۳۷۱۷۹ و شماره تلفن ۳۲۷۷۶۰۲۹ اداره دامپزشکی شهرستان کرج و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر آماده ارائه هر گونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان محترم می باشد/ روابط عمومی اداره کل