مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: استان البرز سه هزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک با اشتغالزایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر دارد.

استان البرز  با سه هزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی، اشتغالزایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر دارد / مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: استان البرز سه هزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک با اشتغالزایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر دارد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از محمد انصاری اظهار کرد: تلاش ها براین است تا میزان فعالیت صنایع استان را به بالای ۹۰ درصد برسانیم و اکنون نیز در این زمینه برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با بازفعال سازی ۱۵۳ واحد تولیدی و صنعتی، سه هزار و ۵۵۳ کارگر در این استان به محل کار خود بازگشتند که ۵۶ واحد آنها با اشتغالزایی یک هزارو۳۰۳ نفر مربوط به سال جاری است .

وی ادامه داد: امسال ۱۷۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در این استان شناسایی شده که فعال سازی و توسعه خطوط تولید آنها با سرعت در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت البرز گفت : برای بازفعال سازی ۱۱۲ واحد تولیدی و صنعتی استان تا پایان سال جاری در بخش های تخصصی اداره کل صنعت ، معدن وتجارت استان برنامه ریزی شده است.

انصاری بیان کرد: دولت سیزدهم در کنار توسعه مراکز تولیدی، احیای صنایع راکد را در اولویت قرار داده است؛ یکی از اقدامات ویژه کمیته های تخصصی اداره کل صمت البرز تمرکز بر احیا و بازفعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال است.

وی ادامه داد: بر این اساس وضعیت تمام صنایع از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و راکد البرز به صورت هفتگی پایش و بررسی کارشناسانه می شود.

انصاری تاکید کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت البرز بر اساس ضوابط قانونی به وظایف خود در این بخش عمل خواهد کرد؛ امسال پنج هزار میلیارد ریال برای باز فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد استان تسهیلات پرداخت شده است. .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: تجربه نشان داده است که در سه ماهه پایانی سال شمار واحدهای بازفعال شده افزایش می یابد و در تلاش هستیم بیشتر این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.