رئیس شورای شهر کمالشهر باتاکید بر شرکت در انتخابات و سربلندی مردم دراین آزمون گفت: وجود قبرستان و شهرک ها به جز افزایش جمعیت و ترافیک دستاوردی برای شهرداری نداشته و ما انتظار داریم فرمانداری و استانداری بودجه قابل قبولی را برای حمایت از مردم منطقه در نظر بگیرند.

معضلات شهرک صنعتی به حدی است که عوارض آن باید به شهرداری کمالشهر اختصاص داده شود / رئیس شورای شهر کمالشهر باتاکید بر شرکت در انتخابات و سربلندی مردم دراین آزمون گفت: وجود قبرستان و شهرک ها به جز افزایش جمعیت و ترافیک دستاوردی برای شهرداری نداشته و ما انتظار داریم فرمانداری و استانداری بودجه قابل قبولی را برای حمایت از مردم منطقه در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، رمضان شهبازی رئیس شورای اسلامی کمالشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از مشکلاتی که چندین سال کمالشهر با آن مواجه است سکوی زباله خرمدشت است که اقدامات لازم جهت مسقف و مکانیزه شدن آن انجام شده و از دیگر مشکلات ما بهشت سکینه و شهرک صنعتی بهارستان می باشد که در شمالی ترین نقطه شهر واقع شده و هیچ درآمدی برای کمالشهر ندارد و معضلات شهرک صنعتی به حدی است که باید عوارض آن به شهرداری کمالشهر اختصاص داده شود.

وی افزود: حدود ۱۱ هزار مترمربع زمین به ساخت بیمارستان اختصاص داده شده، که از فروش این زمین ها می توانیم در حوزه عمران و آبادانی شهر هزینه کنیم، اما ما کار دستگاه‌هایی را انجام می‌دهیم که به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

تصمیمات طرح تفضیلی کمالشهر با مسائل شهر همخوانی ندارد

در ادامه نشست با خبرنگاران، مهندس زارع رفیع دبیر شورای کمالشهر گفت: باتجمیع چند روستا در سالهای گذشته کمالشهر بوجود آمد که باعث شد برخی اقدامات شهری را نتوان اجرا کرد، همچنین توان مالی مردم بسیار پایین است. عدم بودجه و اعتبار مناسب با وجود سازمانهای اداری و خدماتی به مردم مشکلات عمده ای رابوجود آورده است، وتصمیمات طرح تفضیلی به شکلی گرفته می‌شود که با مسائل شهر همخوانی ندارد. بطور مثال درساله گذشته ۵۰سطل زباله شهرداری توسط یک شهروند سرقت شده بود، کلانتری در منطقه پیشاهنگی وجود ندارد ودر تامین امنیت شهر با مشکل مواجه هستیم.

 

کمبود فضای آموزشی و امکانات

سید موسی حسینی عضو شورای کمالشهر با اشاره به کمبود فضای آموزشی و امکانات در آموزش پروش کمالشهر گفت: باکمک شهردار واعضای شورا بحث شاداب سازی در تمامی مدارس برای دانش آموزان انجام شد. وی با تشکراز مدیریت نصر و شهرداری گفت: جلسات تقویتی و نخبه پروری در دبیرستانها در حال انجام است که ۳۸۰نفر دانش آموزدر این طرح مشارکت دارند که اساتید برجسته در حال آموزش هستند

 

کاهش محسوس ترافیک، با بازگشایی معبر ۴۵متری جنوبی کمالشهر

مهندس صالح گلزارزیرک سخنگوی شورای شهر گفت: آسفالت مکانیزه، سطح شهر درحال انجام است .همچنین ۷هزارمتر جدولگذاری و ۲۲۰۰ متر کفپوش صورت گرفته که همسان سازی پیاده روها را پوشش خواهد داد که گام مثبتی در تسهیل در عبورو مرور مردم می‌باشد. بابازگشایی معبر ۴۵متری جنوبی کمالشهر، ترافیک خیابان اصلی را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.همچنین به دلیل فقدان اتوبوسرانی مستقل، قرداد ادامه بی آرتی از کرج را منعقد میکنیم که ترافیک را کاهش خواهد داد.

تیربرق‌ها بصورت معضل، مانع عملیات های شهرداری شده است

سعید بهرامی یکی دیگراز اعضاشورای شهرکمالشهر گفت: خرمدشت حدود ۸۰هزارنفر جمعیت دارد و از منطق هدف از لحاظ فقر وامنیتی است و سرانه آموزشی و ورزشی ندارد و حتی فاقد یک بانک بود که توسط شهرداری تامین شد، همچنین احداث پارک ورودی خرمدشت کار بزرگی بود که کلنگ احداث آن در دهه فجر به زمین خورد. وی افزود: بابت پیشاهنگی باجمعیت ۴۰هزارنفر فاقد کلانتری است که شهرداری برای تامین آن زمینی را اختصاص داده است.همچنین تامین داروخانه شبانه روزی انجام شده است. بهرامی اذعان کرد: اداره برق در سال گذشته طی نامه ای جابجایی تیر برق را بعهده اداره برق گذاشت ودر مناطقی همین تیربرق ها دوسال ونیم هست که بصورت معضل مانع عملیاتهای ما شده واداره برق به بهانه بودجه نداریم حتی با هزینه شهرداری موافقت نمی‌کنند

رفع سایر گره‌های ترافیکی کمالشهر نیازمند ایجاد دسترسی و تامین نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی است

محسن افشار عضو شورای اسلامی شهر کمالشهر گفت: این شهر به علت اینکه راه‌های دسترسی در اختیار ندارد و با توجه به نیاز شهری و ترافیکی تعداد کمی پلیس راهنمایی و رانندگی در این شهر مستقر هستند، باز کردن گره‌های ترافیکی به سختی انجام می‌شود. همچنین یکسری اصناف هم هستند که به صورت سیار کار تجاری انجام می‌دهند که باعث سد معبر شده و ترافیک می‌شود. در اثر این عوامل با گره‌های ترافیکی زیادی در کمالشهر مواجه هستیم.