مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: با اجرای طرح یک مساوی با ۵ در سال گذشته به منظور پاداش صرفه جویی در مصرف برق خانگی، امسال نیز طرح ۱ مساوی با ۲۰ نیز در همین زمینه اجرا خواهد شد و کم مصرف ها در بخش خانگی و تجاری و سایر بخش ها امسال در این استان پاداش دریافت می کنند.

طرح تشویقی ۱ مساوی با ۲۰ به منظور صرفه جویی در مصرف برق / مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: با اجرای طرح یک مساوی با ۵ در سال گذشته به منظور پاداش صرفه جویی در مصرف برق خانگی، امسال نیز طرح ۱ مساوی با ۲۰ نیز در همین زمینه اجرا خواهد شد و کم مصرف ها در بخش خانگی و تجاری و سایر بخش ها امسال در این استان پاداش دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: میانگین خاموشی برای هر مشترک البرزی در طول سال حدود ۵۰۰ دقیقه است که این عدد از حدود ۹۰۰ دقیقه در طی ۶ سال گذشته و با فعالیت های شبکه ای که صورت گرفته به ۵۰۰ دقیقه رسیده است و کسری انرژی استان البرز ۲۰۰ مگابایت است که برق بخشی از معابر عمومی قطع شده است.
وی در خصوص صرفه جویی برق در اداره های استان البرز خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده همه ی ادارات استان باید در ساعات اداری، ۳۰ درصد و در ساعات پس از زمان اداری نیز، مصرف برق را تا ۶۰ درصد کاهش دهند تا بتوانیم انرژی را به بخش های مولد و اقتصادی برسانیم که در این راستا، برق تعدادی از ادارات استان البرز به دلیل عدم رعایت این موضوع قطع شد.

کریمی اشاره کرد: در بخش صنعت نیز همانند سال گذشته در هفته فقط یک نوبت از ساعت ۱۱ تا ۲۳ مدیریت بار را داشته باشند و هر شرکت صنعتی هفته ای یک روز این برنامه را در نوبت کاری خود خواهند داشت و امسال برنامه های جدیدی از جمله به مدار آمدن نیروگاه های جدید و تقسیم بندی مدیریت بار و مصرف در سه زمان از مهمترین اقدامات برای عبور از تابستان بدون خاموشی در البرز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: برق حکم پایه و زیرساخت اصلی تمام فعالیت ها را دارد که این موضوع، نشان دهنده حساسیت و دشواری کار همکاران ماست و انتظار می رود مردم و دستگاه های اجرایی و اداری در مصرف برق صرفه جویی کنند تا از بار شبکه توزیع برق کاسته شود.

در ادامه رامین فرج معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان البرز افزود: ۱۲ هزار کیلومتر طول شبکه برق البرز است و ۱۹ هزار دستگاه پست برق در دسترس داریم که در معرض انواع خطرات و حوادث هستند.

وی عنوان کرد: جهت صرفه جویی در مصرف برق سالانه ۶۰۰ هزار، چراغ های روشنایی تعویض می شود و با توجه به هزینه تامین چراغ های جدید، در مجموع از حدود ۱۹۵ هزار چراغ روشنایی عمومی البرز ۴۰ هزار چراغ آنها به ال ای دی تغییر داده شده است و جایگزینی تمام چراغ های روشنایی معابر به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که ظرف مدت سه سال انجام خواهد شد و قابل ذکر است که در حوزه معابر استان البرز میزان خاموشی زیر ۱۰ درصد است.