جابری انصاری:

رسانه ها در مسیر تقویت وحدت و امید در جامعه حرکت کنند

  پرینت
رسانه ها در مسیر تقویت وحدت و امید در جامعه حرکت کنند
شناسه خبر : 1966 | تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 16:37 | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

رسانه ها در مسیر تقویت وحدت و امید در جامعه حرکت کنند، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: توجه به اخبار مثبت و اخبار امید بخش از اولویت رسانه‌ها باشد. به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سعید جابری […]

رسانه ها در مسیر تقویت وحدت و امید در جامعه حرکت کنند، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: توجه به اخبار مثبت و اخبار امید بخش از اولویت رسانه‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سعید جابری انصاری در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر اظهار داشت: رسانه ها اخبار مثبت و امید بخش را در اولویت قرار دهند و در کنار پرداختن به مشکلات مردم، ‌راهکارهای حل آنها را هم از زبان کارشناسان بگویند.

جابری انصاری با توضیح درباره تبعات و چالش‌های جدی کرونا بر رسانه‌ها، بیان کرد: کرونا باعث تعطیلی بسیاری از نشریات محلی و رسانه‌هایی که بنیه مالی ضعیفی داشتند، شد. بیکاری و تعدیل اهالی رسانه در مطبوعات، توزیع مطبوعات، افزایش شایعات و تولید فیک نیوزها، افزایش شکاف طبقاتی در میزان دسترسی به اطلاعات از دیگر چالش‌های مهم رسانه‌ها در ایام کرونا بود.

جابری انصاری با اشاره به فرصت‌هایی که کرونا پیش روی رسانه‌ها قرار داد ، اظهار داشت: این ویروس باعث همبستگی بیشتر در میان اهالی رسانه شد.ما شاهد همکاری رسانه‌ها با گرایش‌ها و قالب‌های فکری متفاوت بودیم که درباره کرونا اطلاع رسانی کردند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر تولید اخبار امید بخش ادامه داد: انحصار در رسانه بی معناست. پس رسانه‌ها ساختار سازمانی خود را به گونه ای تغییر دهند که با بودن رقبا بتوانند مخاطب جذب کنند.

وی گفت: رسانه‌ها باید از ساختار سنتی و ناکارآمدی که جوابگوی نیاز مخاطب فعال و خلاق و پرسشگر نیست، دوری کنند. یکی از مسائل مهم نیاز ما به روزنامه نگاری امید است.

وی افزود: برخی مشکلات از قبیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا ،گرانی ، مشکلات کرونا و … کام مردم را تلخ و آستانه تحمل‌شان را کم کرده است بنابراین مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها تولید و انتشار اخبار امید بخش است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخی افراد با بیان اخبار دروغ و غیر واقع در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی در ایجاد مانع در مسیر توسعه دارند، ادامه داد: برخی برای رسیدن به اهداف نامشروع و ناحق خود نیازمند فضای ملتهب هستند و به همین جهت با انتشار اخبار غیرواقع و دروغ سعی در تاثیرگذاشتن در افکار عمومی دارند.

وی گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه خبر نقش اساسی در زمینه انتشار اخبار صحیح و اثربخش دارد و هر چقدر اخبار درست و واقعی منتشر شود به همان میزان اعتماد مردم به رسانه ها بیشتر می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه تصریح کرد: امروز باید رسانه‌ها در تبیین و تشریح اقدامات دولت تلاش بیشتری نشان دهند و نقاط قوت دولت همچون ارتباطات سیاسی و حمایت‌های دولت به خوبی اطلاع رسانی شود تا نارضایتی در مردم به وجود نیاید.

جابری انصاری با اشاره به خدمات و تلاش‌های دولت در جراحی اقتصادی و تلاش برای رفع مشکلات مردم، گفت: امروز باید رسانه‌ها در تبیین و تشریح اقدامات دولت تلاش بیشتری نشان دهند.

برچسب ها
اخبار مشابه
کمبود زمین جهت ساخت مدرسه در استان البرز
راه‌اندازی خط مسافری خرمشهر ـ بصره
کرج رتبه اول آبیاری نوین در کشور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.