مهدی ولایی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در نشست خبری با موضوع رویداد راه استان البرز که در روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد خطاب به خبرنگاران گفت: استان البرز سومین استانی است که رویداد راه را در کشور اجرا می کند.

استان البرز سومین استان کشور در اجرای رویداد راه / مهدی ولایی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در نشست خبری با موضوع رویداد راه استان البرز که در روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، خطاب به خبرنگاران گفت: استان البرز سومین استانی است که رویداد راه را در کشور اجرا می کند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی در ابتدای این نشست، رضا کریمی معاون رویداد سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور گفت: رویداد راه با توجه به شرایط هر استان و محدوده جغرافیایی انتخاب شده که موضوعی را انتخاب کرده و به تمامی هیئات و کانون های فرهنگی فراخوان داده تا در مورد آن ایده پردازی صورت گیرد. در این راستا با داوری از بین رویدادهای اولیه تعداد ۲۰ الی ۳۰ ایده انتخاب می شود و در مرحله ی نهایی، راهنمایی و ارتقا کمی و کیفی ایده توسط مشاورهای برجسته در سطح کشور صورت می پذیرد.

وی در ادامه گفت: در کنار جریان ایده پردازی حمایت از ایده ها نیز صورت می‌گیرد، زیرا غالبا ایده ها مسائل مربوط به نهادهای مختلف می باشد و  هدف ما صرفا جمع آوری ایده نبوده و  ایده ها اجرایی می شوند که یکی از وظایف سازمان‌ تبلیغات نیز شتاب دهی به این نوع ایده پردازی ها می باشد و  این ایده ها می‌تواند جریان ساز بوده و منشا خدمات فرهنگی در سطح کشور باشند.

کریمی افزود: موضوعی که برای استان البرز انتخاب شده، راهکار هیئات و تشکل های مذهبی در حل مسائل، تقویت نشاط و انسجام اجتماعی محلات بوده و هیئاتی در حل مسائل شرکت می کنند که ایده های ارائه شده ی خود را تجربه کرده و می خواهند در مقیاس بزرگتری ارائه دهند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: ایده های متفاوت و برنامه ها، رویدادها و همایش های متفاوتی که سازمان در این دو سه سال اخیر راهبری کرده است به عنوان یک رویداد که هر سال انجام گیرد بدون خط کشی های خاصی که از سازمان توقع دارند اجرا شده و این رویداد با حجم قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است. که بعضی از این رویدادها به عملیات رسیده و این روند رو به رشد هست. رویداد راه در حال حاضر برای هیئات می باشد که در حوزه های دیگر نیز برنامه ریزی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: در استان البرز ۴ هزار هیئت با سلایق مختلف هستند و شعار ما این است که اقوام مختلف با همان قومیت خود، ویژه برنامه اجرا کنند و هر کدام از این هیئات ایده ی مخصوص به خود را دارند و این رویداد در روز ۱۲ اسفند در استان البرز اتفاق خوهد افتاد.

وی در ادامه گفت: در مراسم اعتکاف امسال در استان البرز ۸۶ مسجد با حضور ۳۰هزار معتکف آماده پذیرایی از معتکفین بوده و در یک دهم مساجد این استان مراسم اعتکاف برگزار شد.