فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: در هفته دولت 46 پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد که 36 پروژه بخش دولتی، 9 پروژه بخش خصوصی و یک پروژه کلنگ زنی می باشد و ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها بیش از 328 میلیارد تومان است. 

افتتاح و بهره برداری از ۴۶ پروژه شهرستان نظرآباد در هفته دولت / فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: در هفته دولت ۴۶ پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد که ۳۶ پروژه بخش دولتی، ۹ پروژه بخش خصوصی و یک پروژه کلنگ زنی می باشد و ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها بیش از ۳۲۸ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، به نقل از فاطمه صادقی، دکتر بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته دولت افزود: نظرآباد قطب کشاورزی استان البرز است و حدود ۷۰ درصد گندم، جو و کلزا استان در این شهرستان تولید می شود و دارای واحدهای دامداری شاخص در کشور می باشد و با وجود دو شهرک صنعتی، بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در نظرآباد مشغول به فعالیت می باشند.

وی در خصوص توسعه شهرستان به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: نظرآباد  دارای جاذبه های گردشگری بسیار می باشد که در دنیا حرفی برای گفتن دارند و یکی از شاخص ترین جاذبه های شهرستان نظرآباد محوطه تاریخی ازبکی با قدمتی بیش از ۹ هزار سال است، که می توان به آن اشاره کرد. در این راستا از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز و کشور توقع داریم که در این زمینه برنامه های ویژه ای را داشته باشند.

 

افتتاح و بهره برداری از ۴۶ پروژه شهرستان نظرآباد در هفته دولت

فرماندار شهرستان نظرآباد در ادامه افزود: در هفته دولت ۴۶ پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد که ۳۶ پروژه بخش دولتی، ۹ پروژه بخش خصوصی و یک پروژه کلنگ زنی می باشد و ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها بیش از ۳۲۸ میلیارد تومان است.

بغدادی عنوان کرد: با افتتاح این پروژه ها بیش از ۴۶۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و در حوزه اشتغال نیز شهرستان نظرآباد توانایی اشتغال حداقل هزار نفر جوان در شهرک های صنعتی را دارا می باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان نظرآباد گفت: افتتاح پروژه های ما از روستاها آغاز می شود و در ابتدا مدرسه مادر در روستای حاجی بیگ، شرکت الکترو نیرو، کارخانه نساجی و پارچه، دو واحد گلخانه و پایش تصویری شهر نظرآباد که با ۴۴ دوربین جهت نظارت ترافیکی، حمل و نقل و امنیت عمومی است، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

انتقال آب سد طالقان به شهرستان نظرآباد تا دو ماه آینده

بغدادی به افتتاح پروژه های شاخص شهرستان در روزهای آتی اشاره کرد و افزود: پروژه هایی در حوزه بنیاد مسکن، راهداری، ورزش و جوانان، شهرداری ها و دهیاری ها و آب و فاضلاب هست که در روزهای آینده با حضور مسئولین شهرستانی افتتاح خواهد شد و شاخص ترین این پروژه ها انتقال آب طالقان به شهرستان نظرآباد است که بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان هزینه ی اجرای آن می باشد و تا ۲ ماه آینده آب طالقان وارد شهرستان نظرآباد خواهد شد و تا ۳۰ سال آینده نیاز آب شرب مردم رفع خواهد شد.

 

اقدامات انجام شده جهت خشکسالی تالاب صالحیه

فرماندار شهرستان نظرآباد در جواب سوال خبرنگار ندای البرز در خصوص پیگیری جلوگیری از خشک شدن تالاب صالحیه گفت: تالاب صالحیه فصلی است و در فصول پرآب، آبگیری و در فصل های دیگر  خشک می باشد. جهت جلوگیری از خشکسالی این تالاب، جمع آوری ۹۰ نفر شترهای سرگردانی که از قزوین، بوئین زهرا و قم در این منطقه چرا می کردند، انجام شد و در اقدام بعد تغییر کارکرد زهکش به نوعی که آب به پایین دست نیز منتقل شود و بحث حق آبه که در ستاد کشوری تالاب در حال پیگیری است.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از نیازهای جدی شهرستان سرانه پایین فضاهای درمانی است که با کمک وزیر کار و ریاست سازمان تامین اجتماعی، زمین پلی کلینیک شهرستان نظرآباد در آینده ای نزدیک کلنگ زنی خواهد شد. همچنین احداث پست ۲۳۰ کیلوولت جهت توسعه پایدار برق، ایستگاه قطار محلی در سیدجمال به تهران، احداث سومین شهرک صنعتی، فاضلاب، توسعه اماکن ورزشی از دیگر برنامه های در دست اجرا می باشد.