رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در چهارماهه نخست امسال یک هزار  و ۲۰۴ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۴ درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در البرز/ رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در چهارماهه نخست امسال یک هزار  و ۲۰۴ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، پیمان بختیاری با اشاره به اینکه تمامی محموله‌های عبوری از سطح محورهای مواصلاتی باید از لحاظ حجم و وزن مطابق با مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشند، اظهار کرد: بارهای ترافیکی محموله‌هایی هستند که از نظر ابعاد و وزن بیشتر از استانداردهای حمل بار در راه‌ها هستند به همین دلیل برای عبور از جاده‌ها باید پروانه عبور بگیرند.
وی افزود: تعیین سرعت، زمان تردد، مسیر عبوری مجاز و خودروی اسکورت از جمله الزاماتی است که حامل محموله‌های ترافیکی موظف به رعایت آن است. این مسئول با اشاره به اینکه در چهارماهه نخست سال یک هزار و ۲۰۴ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یادآور شد: محموله‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره‌کل و گشت‌های راهداری سیار در راه‌های استان کنترل می‌شوند که درصورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل، تخلفات احصا شده برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع داده می‌شود.