مهندس جواد فلاحتکار رئیس کمیسیون ورزش جوانان شورای اسلامی شهر در جلسه این کمیسیون از رویکرد تعاملی مدیریت شهری برای ارتقاء سرانه‌های ورزشی خبر داد.
اقدام خوب مدیریت شهری هشتگرد در حوزه ورزش / مهندس جواد فلاحتکار رئیس کمیسیون ورزش جوانان شورای اسلامی شهر در جلسه این کمیسیون از رویکرد تعاملی مدیریت شهری برای ارتقاء سرانه‌های ورزشی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد، فلاحتکار در جلسه‌ای که به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های ورزشی در دهه مبارکه فجر برگزار شده بود به دو مقوله مهم در روزها و ماه‌های آینده تاکید کرد.
وی گفت: بزرگداشت ایام الله دهه فجر و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات باشکوه از جمله وظایف تمامی دستگاه‌ها می‌باشد و مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی ، ورزشی و فرهنگی برنامه‌های متعددی برای این ایام تدارک دیده است.
وی بیان کرد : تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی از جمله موارد مهمی است که به صورت جدی در حال پیگیری است و انتظار می‌رود تا برخی از پروژه‌های عمرانی از قبیل ساختمان آتش نشانی ینگی امام، قبور مطهر شهدا و پل شهرک کوثر در روزهای آتی و طبق برنامه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان گفت: در جلسات مستمری با هیئات ورزشی و اداره ورزش و جوانان برنامه‌های متعددی برای این ایام تدارک دیده شده که به زودی فراخوان آن منتشر خواهد شد.
وی در ادامه از برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه ورزش و توسعه زیرساخت‌ها در سال آینده خبر داد و افزود: خوشبختانه شهرداری هشتگرد دارای اراضی مستعدی در نقاط مختلف شهر با کاربری‌ های مناسب است و مکرراً از ادارات خدمات رسان و متولیان این سرانه‌ها درخواست گردیده است تا با ارائه درخواست و پیگیری، از سرانه‌های منظور شده در طرح تفصیلی بهره برداری نمایند، همچنین سرانه ورزشی شهر هشتگرد با وجود استخرها، باشگاه‌های ورزشی، زمین‌های چمن و زمینه های چند منظوره و سایر فضاهای ورزشی نسبتا متناسب با جمعیت است لیکن مهاجر پذیری شهر و رشد جمعیت طی دهه های اخیر و لزوم آینده نگری سبب گردیده تا مدیریت شهری برای بهره‌برداری از این سرانه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهد.
فلاحتکار گفت: احصاء اراضی با کاربری ورزشی در نقاط مختلف شهری و تهیه بسته پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری و استفاده از توان بخش خصوصی می‌تواند در بهینه سازی این سرمایه‌های شهری موثر باشد.
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان گفت: امکان سنجی و تشریفات قانونی لازم در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری برای این منظور در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در ابتدای سال آینده فراخوانی در این زمینه منتشر گردد تا متقاضیان بخش خصوصی بتوانند با مشارکت شهرداری در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی اقدام و نتایج آن که با هدف توسعه زیرساخت‌های ورزشی خواهد بود در اختیار شهروندان و ورزشکاران قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: یکی از کمبودهای فعلی شهر هشتگرد، عدم وجود محلی برای اسکان میهمانان است و به همین دلیل برگزاری مسابقات ورزشی و میزبانی از مسابقات استانی و کشوری علی رغم وجود فضاهای ورزشی مناسب ، امکان‌پذیر نیست لذا پیشنهاد می گردد تا یکی از اراضی مستعد شهری با استفاده از توان بخش خصوصی جهت احداث محل اسکان ویژه ورزشکاران و میهمانان ورزشی در دستور کار قرار گیرد.