قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان بزرگ استان البرز اعلام کرد: سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در حوزه تامین انرژی و آب در دستور کار وزارت صمت است و چندین پروژه ملی در این خصوص در کشور تعریف شده و وارد فاز اجرایی شده است

اولویت وزارت صمت واگذاری حداکثری امور به تشکل های بخش خصوصی است/ سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری برای تامین انرژی و آب بخش صنعت/ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان بزرگ استان البرز اعلام کرد: سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در حوزه تامین انرژی و آب در دستور کار وزارت صمت است و چندین پروژه ملی در این خصوص در کشور تعریف شده و وارد فاز اجرایی شده است همه این عزیزان، تاکنون اتفاقات بزرگی در عرصه تولید کشور رقم زده اند و حتما تمام تلاش دولت بر این نکته معطوف است تا علیرغم برخی مشکلات انباشته شده از گذشته با کمک و همفکری خود صنعتگران از این شرایط عبور کنیم و بسیاری از مشکلات و موانع موجود مرتفع شوند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، قائم مقام وزیر صمت گفت: اولویت وزارت صمت واگذاری حداکثری امور به بخش خصوصی و تشکل های منسجم این حوزه است، در همین راستا با توجه به همکاری بسیار خوبی که میان خانه صمت و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز شکل گرفته است؛ امیدواریم روند موجود در تفویض اختیارات که مورد تاکید وزارت صمت است در این استان تداوم یابد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید با رویکرد کاملاً تحولی شاهد پوست اندازی عمیق در روند تصمیم گیری ها است؛ طبعأ بخش تولید کشور نباید از روندهای فناورانه موجود در دنیا عقب تر بماند، در همین راستا این وزارتخانه با تغییر نگاه در خصوص ساختارهای بوروکراتیک و سنتی پیشین، دنبال اصلاح مناسبت و متناسب موارد مبتنی با شرایط حاضر است. اولویت تعريف شده در این اصلاح ساختاری بازآفرینی نقش ها براساس توسعه فناورانه و بر مدار نوآوری در بخش صنعت، معدن و تجارت است،

وزارت صمت در اصل به دنبال تحقق یک ادبیات جدید حکمرانی در بخش تولید است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا به هدف ارتقای شرایط مبتنی بر اصول دانش بنیان در این حوزه دست یابد. به موازات این اصلاحات و سازماندهی شرایط، رفع موانع تولید نیز در اولویت بعدی وزارت صمت قرار دارد و در همین خصوص نگاه ویژه ای نیز به توسعه سرمایه گذاری ها در بخش زیرساخت های تامین انرژی و آب انجام گرفته است. با لحاظ تمامی ظرفیت ها و مزیت های موجود در کشور، هم اکنون سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در حوزه تامین انرژی و آب در دستور کار وزارت صمت است و چندین پروژه ملی در این خصوص در کشور تعریف شده و وارد فاز اجرایی شده است که از جمله آنها می توان به طرح های انتقال آب از خلیج فارس و تولید ۱۴ هزار مگاوات برق اختصاصی بخش صنعت اشاره کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بحث تامین نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت نیز در قالب تسهیلات بانکی متناسب با تقاضای موجود مورد توجه جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده در دولت مصوبات بسیار خوبی داشته که حتما کارگشا خواهد بود.

مدیرکل صمت استان البرز تاکید کرد: با تمام توان از صنايع استان البرز حمایت می کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در جمع بزرگان صنعت استان با اشاره به رویکرد حمایتی ویژه دولت سیزدهم از صنايع کشور گفت: خوشبختانه همه مسئولان استان البرز با همین نگاه و با هدایت ویژه دکتر عبدالهی استاندار البرز همه توان خود را برای حمایت از صنایع استان به کار بسته اند.

رامین ربیعی تصريح کرد: در همین چارچوب و در طول سه سال اخیر، استان البرز جایگاه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و حجم پرداختی تسهیلات در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از جهش قابل توجهی برخوردار شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همنوایی و همراهی خوبی میان تشکل ها و انجمن‌های صنعتی از جمله خانه صمت و اتاق بازرگانی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به وجود آمده و ظرفیت های مشورتی و تخصصی فعالان بخش خصوصی در روند تصمیم گیری ها به صورت حداکثری مورد توجه قرار گرفته است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: از نتايج عمده شکل‌گیری همکاری اثربخش میان بخش خصوصی و بخش دولتی در استان البرز، تحقق بیش از ۹۰ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است.