اولین ررویداد اشتغالزایی دانش بنیان در حوزه علوم زمین شناسی در دانشگاه خوارزمی، گرامیداشت سال علوم پایه در دانشگاه خوارزمی، اولین رویداد بررسی چالش‌ها و راهکارهای اشتغال زایی دانش بنیان در علوم زمین به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از ایسنا، اولین رویداد بررسی چالش های اشتغالزایی […]

اولین ررویداد اشتغالزایی دانش بنیان در حوزه علوم زمین شناسی در دانشگاه خوارزمی، گرامیداشت سال علوم پایه در دانشگاه خوارزمی، اولین رویداد بررسی چالش‌ها و راهکارهای اشتغال زایی دانش بنیان در علوم زمین به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از ایسنا، اولین رویداد بررسی چالش های اشتغالزایی در حوزه زمین شناسی با حضور اساتید و  دانشجویانی از دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه بین المللی امام خمینی، شهید بهشتی، دانشگاه تهران و … برگزار شد، همچنین این مراسم به صورت پخش زنده در دسترس علاقه مندان حوزه زمین شناسی قرار گرفت.

در این مراسم، میثاقی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و مدیر رویداد اشتغالزایی حوزه زمین شناسی، حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد نخعی رئیس دانشکده زمین شناسی دانشگاه خوارزمی، dr.oz yilmaz استاد ژئو فیزیک از ترکیه، امید حائری محقق سازمان منابع طبیعی کانادا، بهمن سلیمانی مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت، حسین منصوری رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا حاتمی رئیس انجمن ژئو فیزیک ایران، بیژن بیرانوند رئیس پژوهشگاه علوم زمین و پژوهشگاه صنعت نفت، حمید نظری رئیس کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی، قاسم زاده رئیس هیات مدیره انجمن ژئومکانیک نفت ایران، علیرضا عیاری مدیرعامل شرکت زمین آب پی و احسان صالحی مدیر پژوهش و توسعه شرکت انرژی توانا حضور داشتند.

حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در طی این مراسم ضمن تشکر از زحمات دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی و برگزارکنندگان همایش اشتغالزایی زمین شناسی گفت: برگزاری رویدادهای علمی، اشتغالزایی و … اتفاق ارزشمندی در فرهنگ دانشگاهی است زیرا اساتید و دانشجویان وارد فضاهای مسئله یابی پس از آموزش و پژوهش می شوند.

وی افزود: دانشگاه های ما زنده و پویا و جوانان ما آماده خدمت به کشور هستند و باید شایستگی خود را در خدمت به جامعه به کار بگیرند. دیگر فعالیت های انفرادی را نخواهیم داشت بلکه رویدادهای اشتغالزایی می توانند جریان سازی در جامعه ایجاد کنند و مراکز صنعتی، دانشجویان و اساتید را با خود همراه کنند.

حبیبی در پایان افزود: از تمامی مصاحبه کنندگان این مراسم تشکر می کنم به  خصوص دوستانی که از خارج کشور تشریف آوردند و امیدوارم این نشست اشتغالزایی دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

نخعی، رئیس دانشکده زمین شناسی دانشگاه خوارزمی در ادامه مراسم گفت: من از دانشجویانی که از شهرهای مختلف ایران در این مراسم شرکت کردند، تشکر می کنم. سال جاری از طرف سازمان یونسکو به عنوان سال علوم پایه انتخاب شده است و هدف ما از برگزاری رویداد اشتغالزایی در حوزه علوم زمین شناسی، حل مشکلات اشتغالزایی در همین سال جاری نیست بلکه قصد داریم یک بستری برای حل مشکلات پیدا کنیم. اشتغالزایی برای کشور ما مسئله بزرگی است و قصد ما این است که با نظر اساتید و دانشجویان برای برطرف کردن این مشکل راهکار مناسبی بیندیشیم.