رئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: ایجاد امید یکی از مهمترین وظایف بنیاد نخبگان است که دانش آموزان و دانشجویان باید با امکانات و پیشرفت های علمی و فناوری روز کشور آشنا شوند و این امر در غالب طرح ایران گشت در این بنیاد اجرا می شود.

ایجاد امید یکی از مهمترین وظایف بنیاد نخبگان است / رئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: ایجاد امید یکی از مهمترین کارهای بنیاد نخبگان است که دانش آموزان و دانشجویان باید با امکانات و پیشرفت های علمی و فناوری روز کشور آشنا شوند و این امر در غالب طرح ایران گشت در این بنیاد اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، دکتر محمد نبیونی، رییس بنیاد نخبگان استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بنیاد ملی نخبگان تشکیلاتی است که از طریق هیات امنا اداره می شود و رئیس آن، رئیس جمهور است که وظیفه ی شناسایی، حمایت و هدایت جامعه نخبگی را برعهده دارد و ما در این مسیر سه سطح را در نظر می گیریم که در مرحله اول افرادی هستند که مستعد نخبگی می باشند و در مرحله بعد افرادی که استعداد آنها با شاخص هایی ظهور پیدا کرده اند و شامل استعدادهای برتر می باشند و مرحله سوم افراد سرآمد  هستند.

وی در ادامه گفت: بنیاد نخبگان، تشکیلات اجرایی نیست و از دستگاه های اجرایی مانند دانشگاه ها، مراکز علمی، حوزه های علمیه و مجموعه های دیگر، در جهت شناسایی، حمایت و هدایت کمک می گیرد و  این حمایت ها گاهی مالی و گاهی فکری و معنوی می باشد که در جایی تشخیص داده می شود تا بعضی از افراد در مسیر نخبگی باید مهارت های جدیدی را نیز آموزش ببیند.

نبیونی به بیش از ۱۸۵۰ نفر نخبه در استان اشاره کرد و افزود: استان البرز استان نخبه پرور و نخبه خیزی در حوزه های مختلف علمی، ورزشی، موسیقی، ادبی و … است. اجتماع نخبگان این استان از نظر کیفی و کمی بسیار قابل توجه و از وضعیت مناسبی برخوردار است، ولی این اجتماع بسیار بزرگ بوده و ما باید از نهادها و تشکلات مردمی برای این جامعه کمک بگیریم که مجمعی به نام مجمع خیرین نخبه پرور استان البرز را تشکیل دادیم که تعدادی از خیرین در کنار یکدیگر زمینه های کمک به مستعدین و استعدادهای برتر را فراهم می نمایند.

وی عنوان کرد: حمایت های بنیاد نخبگان از طریق بسته هایی مانند طرح شهید احمدی روشن، طرح شهید بهشتی و … می باشد، که در بخشی از این طرح ها کمک می شود تا نخبگان در کنار یکدیگر قرار گیرند و گروه هایی را تشکیل دهند و به هم کمک نمایند تا اثرگذاری بهتر و کاملتری داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: یکی از طرح های بنیاد نخبگان طرح شهاب است که در این طرح، به معلمان آموزش برخورد با دانش آموزان با استعداد و همچنین شناسایی این افراد، داده می شود و یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که در جامعه نخبگی وجود دارد، ماندن نخبگان در داخل کشور است و تلاش برای نگهداری این جامعه امری بسیار مهم است، که با بازدیدهای صنعتی نخبگان از پیشرفت های استان و یا استان های همجوار، این امکان را برای آشنایی با آینده شغلی این افراد فراهم می نماییم که حتی برخی از این افراد توانسته اند شغل های مورد نظر خود را در این بازدیدها پیدا کنند.

محمد نبیونی اضافه کرد: در طرح های موجود، بسته هایی در غالب بورسیه های صنعتی وجود دارد که از رتبه های برتر کنکور جهت اشتغال ذر بخش های خصوصی و دولتی دعوت و در طول تحصیل برای این دانشجویان، کارآموزی هایی در همان مجموعه گذاشته می شود تا بعد از اتمام تحصیل با مهارت وارد بازار کار خود شوند و امنیت شغلیشان تامین گردد و تمام تلاش ما بر این است که این افراد احساس کنند که اثرگذار هستند و در جای مناسب جامعه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان از همکاری، صدا و سیمای استان البرز، شهرداری کرج، شورای اسلامی شهرستان و استان، شهرداری کمالشهر، شهرداری محمد شهر، فرمانداری های شهرهای مختلف استان تشکر و قدردانی نمود و گفت: با تشکیل جلساتی از ظرفیت نخبگان برای مشاوره های مدیریت اجرایی استفاده می کنیم و نقطه نظرات و طرح های این عزیزان عنوان می شود.