با اتمام مراحل توسعه ی تصفیه خانه آب شماره یک کرج ، معادل ۱۵ درصد به ظرفیت برداشت آب شرب از سد امیرکبیر کرج اضافه شد.

با توسعه تصفیه خانه آب شماره ۱ ۱۵درصد به ظرفیت برداشت آب از سد کرج افزوده شد / با اتمام مراحل توسعه ی تصفیه خانه آب شماره یک کرج ، معادل ۱۵ درصد به ظرفیت برداشت آب شرب از سد امیرکبیر کرج اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز،مهندس حمیدرضا نامداری مدیر عامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: تصفیه خانه آب شماره ۱ واقع درحصار کرج درابتدا با ظرفیت۶۴۸۰ متر مکعب در شبانه روز درسال ۱۳۴۴ وارد مدار بهره برداری شد و در سال ۱۳۸۴ ظرفیت آن به ۲۵ هزار و۹۲۰ متر مکعب در شبانه روز ارتقا یافت. اما بعلت بارگذاری جمعیت بسیار بالا طی سالهای اخیر درکرج، در سال ۱۴۰۱ توسعه ی این تصفیه خانه برای برداشت بیشتر آب از سد کرج با استفاده از تخصیص های قانونی وزارت نیرو،مدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای البرز ادامه داد: درتوسعه تصفیه خانه آب شماره یک کرج ۸۶۴۰ متر مکعب در شبانه روز با استفاده از فن آوری نوین به ظرفیت قبلی افزوده می شود که هم اکنون در حال بهره برداری آزمایشی است و تا انتهای تابستان سالجاری بطور کامل وارد مداربهره برداری می شود.

مهندس نامداری هزینه توسعه تصفیه خانه شماره ۱ را ۳۰ میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: این طرح بمنظور جبران بخشی از کمبودهای آب کرج بخصوص درتابستان وافزایش تاب آوری شبکه توزیع آب اجرا شده و به این ترتیب جمعیت زیرپوشش این تصفیه خانه از ۱۰۵ به ۱۴۰ هزار نفر افزایش می یابد و مناطق کم برخوردار از آب شامل حصار ،کلاک ،ساسانی، خیابان های برغان و فروغی زیر پوشش تصفیه خانه قرار می گیرند.