با اتصال ۹ حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی وحفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید توسط آبفا در مجموع ۱۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب آشامیدنی شهر فردیس افزوده شد.

تولید آب شرب فردیس ۶ درصد افزایش یافت / با اتصال ۹ حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی وحفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید توسط آبفا در مجموع ۱۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب آشامیدنی شهر فردیس افزوده شد.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی، مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: بدنبال افزایش شدید دمای هوا که از ۱۱ مرداد ماه شروع شد و افزایش مصرف ناشی از آن، برخی مناطق و محلات فردیس با افت فشار یا قطع آب بخصوص درطبقات بالای ساختمانها روبرو شدند.
وی تراکم بالای جمعیتی و مهاجرپذیری را عمده دلیل عقب ماندن زیر ساختهای آبرسانی از نیازهای آبی ذکر کرد وبیان داشت: نیاز آبی فردیس ۱۷۵۰ لیتر برثانیه است اما حدود ۱۰۰ لیتر برثانیه کمبود داریم که برای جبران این کمبود، دو حلقه چاه جدید طی روزهای اخیر حفر و تجهیز و با مجموع آبدهی ۵۰ لیتر برثانیه وارد شبکه توزیع شد وطی روزهای آینده هم دوحلقه چاه در محله شیخ آباد و شهرک طالقانی تجهیز و وارد مدار خواهد شد. همچنین ۹ حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی و شهرداری وسایر ارگانها با مجموع آبدهی ۵۰ لیتر برثانیه (با یک سوم ظرفیت دراختیار آبفا) به شبکه ی توزیع شهری متصل شد .
مهندس نامداری افزود: برای رفع مشکل کمبود آب درفردیس اجرای ۲ طرح بزرگ مدنظر قرار گرفت که اجرای خط انتقال آب سطحی از کرج به فردیس با لوله هایی به قطر ۵۰۰ میلی متر ازمیدان استاندارد به سمت فردیس یکی از این طرح هاست که درحال اجراست و درهمین هفته تکمیل وبه بهره برداری می رسد.همچنین ساخت مخزن ذخیره آب ۵۰۰۰ متر مکعبی که احداث آن به پایان رسیده و احداث خط انتقال آن هم از شهرک جهان نما تا فردیس بطول ۵۰۰۰ متر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده اما به دلایل مختلف وموانع موجود، تکمیل آن به تعویق افتاده که با رفع مشکلات اجرایی، پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.