نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به ظرفیت شهرستان چهارباغ در راستای توسعه گلخانه ها، گفت: جلسه ویژه ستاد گلخانه های استان در این شهرستان برگزار خواهد شد و به صورت ویژه به احصا و حل موانع می پردازیم.

جلسه ویژه ستاد گلخانه های استان در چهارباغ تشکیل می شود / نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به ظرفیت شهرستان چهارباغ در راستای توسعه گلخانه ها، گفت: جلسه ویژه ستاد گلخانه های استان در این شهرستان برگزار خواهد شد و به صورت ویژه به احصا و حل موانع می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در نشست با جمعی از فعالان، اقتصادی و معتمدین شهرستان چهارباغ که روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی امام جمعه این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری چهارباغ برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک اعیاد ماه رجب، افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان کمبود نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی ادامه داد: عمده دلیل این امر عدم مهارت در نیروی های کار فارغ‌التحصیل از دانشگاه ها است از این رو ایجاد هنرستان ها و دانشگاه های فنی و حرفه ای در جوار شهرک های صنعتی و ارتباط تنگاتنگ دانش آموزان و دانشجویان با صنایع، به طور قطع موثر خواهد بود.

عبداللهی گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته های فنی از دانشگاه ها نیز در محیط حقیقی کار وارد نشده اند و تجربه کار ندارند بنابراین اعتماد به نفس ورود به مشاغل مهارت محور را ندارند.

نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: اوایل انقلاب طرح کاد برای دانش آموزان بسیار راهگشا بود و براین اساس جوانان به مهارت مجهز می شدند و برای ورود به بازار کار مشکلی نداشتند. استاندار البرز گفت: ضرورت دارد با فرهنگ سازی در خانواده ها، مسیر اشتغال جوانان را از ادارات و پشت میز نشستن به سمت مهارت آموزی، کارآفرینی، استارت آپ ها و… هدایت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت شهرستان چهارباغ در راستای توسعه گلخانه ها، افزود: جلسه ویژه ستاد گلخانه های استان در این شهرستان برگزار خواهد شد و به صورت ویژه به احصا و حل موانع می پردازیم. عبداللهی از صاحبان صنایع خواست تا در خصوص ایجاد خانه های کارگری ورود کنند و از حمایت های ویژه نیز برخوردار شوند.

در اولین روز دهه مبارک فجر افتتاح ۲۶۴ پروژه در شهرستان چهارباغ

استاندار البرز افزود: فعالان عرصه تولید، افراد با اراده ای هستند که دل در گرو پیشرفت و توسعه کشور دارند و ایثارگرانه بدنبال به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد کشور هستند.

وی گفت: فعالان اقتصادی نقش موثری را در پیروزی و صیانت از انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و در ادوار مختلف و برهه های حساس برای کمک و پشتیبانی، پیشرو بودند. برای حل موانع تولید و تسهیل در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

عبداللهی افزود: از فعالان بخش اقتصادی استان این درخواست وجود دارد که با توجه به ضعف جدی البرز در سرانه ها، حضور پررنگ تری در مشارکت ها و مسئولیت های اجتماعی خود داشته باشند.

عبداللهی گفت: همه شما به نوعی در پیروزی و صیانت از انقلاب اسلامی نقش داشته اید بنابراین با مشارکت بالا در انتخابات پیش رو می توانید مهر باطلی بر اهداف و توطئه های همه جانبه دشمنان باشید.