بیش از ۴۰۰ مادر باردار و شیرده نیازمند ، ماهانه سبد معیشتی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت می کنند.

حمایت کمیته امداد البرز از مادران باردار وشیرده نیازمند مبتلابه سوءتغذیه در استان /  بیش از ۴۰۰ مادر باردار و شیرده نیازمند ، ماهانه سبد معیشتی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از اطلاع‌رسانی کمیته امداد شاپور قاسمی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد البرز بابیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوءتغذیه است، گفت: ماهانه سبد معیشتی مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند غیر مددجو که توسط شبکه بهداشت به این نهاد معرفی شدند ارائه می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان درباره نحوه اجرای این طرح و شناسایی افراد نیازمند، گفت: زنان باردار و شیرده اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط شبکه بهداشت، شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می شوند.

وی افزود: پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرست خانوارهای مشمول طرح می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت نماید. قاسمی به اجرای طرح هم‌سفره باهدف تلاش در راستای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره کرد و گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آنان توانایی مالی کافی را ندارند اجراشده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه کمک‌هزینه لوازم مصرفی و نگهداری بیماران سالمند، ماهانه پرداخت می‌شود، افزود: برای مراقبت ۵۰ بیمار مددجوی سالمند که امکان نگهداری آنها در منزل نیست به آسایشگاه کهریزک معرفی و بستری شده اند.