در ایام مبارک دهه ی فجر ۱۷ مدرسه و تا پایان سال ۳۰ مدرسه در استان البرز افتتاح خواهد شد/ مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: استان البرز به دلیل مهاجرت پذیری، یکی از استان های معروف در زمینه ی فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی است که یکی از مشکلات استان البرز کمبود سرانه در حوزه آموزش و پرورش است و در یک سال گذشته با حمایت های مسئولین آموزش و پرورش، استاندار محترم در نهضت مدرسه سازی اتفاقات خوبی را رقم زدیم.

در ایام مبارک دهه ی فجر ۱۷ مدرسه و تا پایان سال ۳۰ مدرسه در استان البرز افتتاح خواهد شد/ مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: استان البرز به دلیل مهاجرت پذیری، یکی از استان های معروف در زمینه ی فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی است که یکی از مشکلات این استان، کمبود سرانه در حوزه آموزش و پرورش است و در یک سال گذشته با حمایت های مسئولین آموزش و پرورش، استاندار محترم در نهضت مدرسه سازی اتفاقات خوبی را رقم زدیم.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از فاطمه صادقی، علی حجرگشت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز عنوان کرد: در استان البرز بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز در ۲۲۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل می باشند که با سفر رئیس جمهور محترم به استان البرز قرار بر این شد که ۱۰۰ مدرسه از طریق دولت و با مشارکت خیرین ساخته شود که در فاز دوم به ۲۰۰ مدرسه ارتقا یافت که مراحل آماده سازی خود را طی می کند که تا دو سال آینده این مجموعه ها به فضای آموزش و پرورش استان اضافه شوند.

وی در ادامه ضمن تشکر از مشارکت خیرین گفت: در ایام مبارک دهه ی فجر ۱۷ مدرسه و تا پایان سال ۳۰ مدرسه در استان البرز افتتاح خواهد شد و این اقداماتی بوده که خیرین گرانقدر انجام داده اند. در زمینه ی فضاهای ورزشی که آموزش و پرورش متولی آن می باشد و طبق تعهد ما حدود ۵۰ مجموعه ی ورزشی درون مدرسه ای باید به مدارس استان اضافه شود که تا به امروز ۲ سالن ورزشی و حدود ۲۷ زمین چمن ورزشی در استان آماده بهره برداری و افتتاح می باشند.

حجرگشت ادامه داد: یکی از وظایف آموزش و پرورش به عنوان متولی، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل می باشد که با توجه به شرایط کرونایی تعدادی از کودکان از ادامه تحصیل بازمانده اند و در این راستا کودکان کار و اتباع نیز شامل این امر می شوند که ما وظیفه داریم زمینه های تحصیل این دانش آموزان را فراهم نماییم و این کار در استان انجام شده است.

وی گفت: استان البرز برای اولین بار به عنوان دبیرخانه کشوری پرسش مهر انتخاب شد که ما در مرحله دریافت آثار معلمین و دانش آموزان عزیز از استان های مختلف هستیم و این آثار داوری و طبق جدول زمانبندی شده در همایشی باشکوه با حضور مسئولین ملی از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در جواب خبرنگار ندای البرز در رابطه با کمبو د معلم در استان البرز افزود: کمبود معلم از طریق بازنشستگان، حق التدریسی معلمان استخدامی و حتی ظرفیت معلمان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان جبران می شود و با توجه به اینکه تا دو الی سه سال آینده رشد دانش آموزی را خواهیم داشت، پیش بینی هایی در این زمینه انجام شده است.