قائم‌مقام مدیرعامل گروه تولیدی طیور برکت با تاکید بر اینکه قوه قضاییه پناهگاه فعالان اقتصادی است، گفت: حمایت دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران باعث جلوگیری از فرار سرمایه‌ها می‌شود.

روایت یک فعال اقتصادی از حمایت دادگستری کل استان البرز از سرمایه‌گذاران / قائم‌مقام مدیرعامل گروه تولیدی طیور برکت با تاکید بر اینکه قوه قضاییه پناهگاه فعالان اقتصادی است، گفت: حمایت دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران باعث جلوگیری از فرار سرمایه‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز،وحید برجسته، قائم‌مقام مدیرعامل گروه تولیدی طیور برکت که برای راه‌اندازی سامانه عرضه مستقیم محصولات پروتئینی مورد حمایت دستگاه قضایی قرار گرفته است در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: قوه قضاییه، ملجاء و پناهگاه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی است.

برجسته در تشریح روند اقدام برای احداث اولین سامانه عرضه مستقیم محصولات پروتئینی کشور در استان البرز گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای حذف واسطه‌ها و دلالان و عرضه مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان، شرکت طیور برکت برای سرمایه‌گذاری در احداث این سامانه اقدام کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه تولیدی طیور برکت، مشکل اصلی برای احداث این سامانه را روند اداری طولانی‌مدت دانست و گفت: پس از طی مراحل اداری، فضا از سوی متولیان ذی‌ربط استان جهت صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاری ایجاد نشد و موجب دورشدن شرکت از این طرح اقتصادی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی، وزیر کشور و استاندار استان البرز، در راستای حمایت از این طرح در مرداد سال ۱۴۰۱، موضوع در دستور کار جلسه ستاد تسهیل استان قرار گرفت و با توجه به عدم انجام به‌موقع مصوبه در مهلت مقرر، موضوع توسط معاونت اقتصادی استانداری در بهمن سال گذشته به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان البرز ارجاع شد.

با دستور ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، به‌علت اهمیت پروژه، متولی استانی مربوطه موظف به ایجاد تسهیلات لازم در روند صدور مجوز‌ها و اعمال برخی از تخفیف‌ها شد.

پروژه یاد شده پس از ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان البرز در حال طی‌کردن مراحل اداری است و پس از صدور پروانه مورد نیاز، به مرحله کلنگ‌زنی خواهد رسید. قائم‌مقام مدیرعامل گروه تولیدی طیور برکت اعلام کرد که با راه‌اندازی پروژه سامانه عرضه مستقیم محصولات پروتئینی، زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از یک‌هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پروژه سامانه عرضه مستقیم محصولات پروتئینی باعث حذف واسطه‌ها، افزایش بهره‌وری در تولید و کمک به معیشت مصرف ‌کننده خواهد شد. برجسته با تاکید بر اینکه روند اخذ مجوز‌ها پس از مطرح‌شدن مشکلات در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تسریع یافته است، گفت: تاکنون تصور می‌شد که قوه قضاییه تنها در مباحث حقوقی ورود می‌کند، اما پس از مطرح‌شدن مشکل سرمایه‌گذاری این شرکت در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و حمایت تمام قد این قوه از سرمایه‌گذار مشخص شد که مسائل سرمایه‌گذاری و اقتصادی برای دستگاه قضا بسیار با اهمیت است.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه تولیدی طیور برکت تاکید کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی از سرمایه‌گذاران حمایت و امنیت آن‌ها را فراهم کرده است و اگر سرمایه‌گذاران در جریان این حمایت‌ها قرار گیرند به انجام امور مهم و موثر روی خواهند آورند و این مساله از فرار سرمایه‌ها از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

گروه تولیدی طیور برکت بزرگترین تامین‌کننده بخش خصوصی جوجه یکروزه و تخم‌مرغ در کشور است که حدود ۵۰ درصد نیاز کشور به جوجه یک‌روزه تخم‌گذار و حدود ۲۰ درصد تخم‌مرغ را تامین می‌کند.

این شرکت با بیش از ۵ دهه فعالیت دارای ۱۷ واحد فعال در سراسر کشور و دارنده نژاد مرغ اجداد تخم‌گذار است.