باحضور فرماندار ویژه شهرستان کرج و اعضای مدیریت شهری کمالشهر، نخستین دستگاه جوش لیزری ساخت کشور در شرکت ایدکوپرس به بهره‌برداری رسید.

ساخت و راه‌اندازی نخستین دستگاه جوش لیزری کشور در شرکت ایدکوپرس / باحضور فرماندار ویژه شهرستان کرج و اعضای مدیریت شهری کمالشهر، نخستین دستگاه جوش لیزری ساخت کشور در شرکت ایدکوپرس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار ویژه شهرستان کرج و شهردار، رئیس و اعضای شورای کمالشهر از شرکت مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو در شهرک صنعتی بهارستان در کمالشهر بازدید شد و اولین دستگاه جوش لیزری ساخت کشور در این واحد تولیدی با مدیریت کامبیز قلی زاده مدیرعامل شرکت ایدکوپرس به بهره‌برداری رسید و وارد خط تولید این مجموعه بزرگ شد.

قلی زاده عنوان کرد: برای تولید این دستگاه معادل ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد که با بهره‌برداری از این دستگاه ۲/۴ میلیون دلار معادل ۱۳۵ میلیارد تومان کاهش هزینه ارزی را داریم که از خروج ارز و وارد کردن دستگاه خارجی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: ساخت دستگاه جوش لیزری برای نخستین بار در کشور و با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی تولید شد.

شرکت ایدکوپرس با هدف تولید قطعات و مجموعه های خودرویی با سرمایه گذاری شرکت ایران خودرو تاسیس گردید.  با ادغام دو شرکت همگام و ایپکو در سال ۱۳۸۲ فعالیت‌های آن گسترش پیدا کرد و در سال ۱۳۸۴به هلدینگ توسعه صنایع خودرو به مالكيت مشترك سايپا و ايران خودرو پیوست تا در پروژه تولید رنو در ایران نقش کلیدی را ایفا کند.  در این مرحله نام شرکت به مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو تغییر پیدا کرد.

در سال ۱۳۹۵سهام شرکت به طور كامل به گروه سایپا واگذار شد و امروز یکی از تامین کنندگان معتبر مجموعه های پرسی دو خودرو ساز اصلی «سايپا» و «ايران خودرو» است. محصولات پرسی شرکت ایدکوپرس شامل انواع قطعات و مجموعه های پرسی فلزی خودروهای ساخت داخل، برخی قطعات واگن‌های مترو و ارایه خدمات رنگ الکتروفورز کاتدی می باشد.

با توجه به امکانات و قابلیت های بالفعل و بالقوه شرکت مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو می توان گفت که در حال حاضر این شرکت یکی از توانمندترین شرکت های داخلی تولید کننده قطعات پرسی در زنجیره تامین كنندگان خودروسازان مطرح داخلی و واگن سازی مترو است.

در شرکت ایدکوپرس بیش از ۱۵۰۰ نیروی کار مجرب در راستای خدمت رسانی و تولید باکیفیت برای محصولات پرسی مشغول فعالیت هستند. این شرکت به عنوان برترین شرکت تولید مجموعه های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور، ماموریت تولید قطعات و مجموعه های پرسی بدنه و شاسی خودرو مورد نیاز خودروسازان بزرگ داخلی و بازار لوازم یدکی را با استفاده از تجهیزات به روز و منابع انسانی کارآمد و رویکرد مشتری تولید می‌کند.