شفاف‌سازی به قیمت برکناری، در پی اظهارات روز گذشته سخنگوی بیمه مرکزی در خصوص مطالبات ۴ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه از خودروسازان مجیدمشعلچی از سمت سخنگویی بیمه مرکزی کنار رفت.

شفاف‌سازی به قیمت برکناری، در پی اظهارات روز گذشته سخنگوی بیمه مرکزی در خصوص مطالبات ۴ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه  از خودروسازان مجیدمشعلچی از سمت سخنگویی بیمه مرکزی کنار رفت.

به گزارش ندای البرز به نقل از رازپول، گروه سایبان: مجید مشعلچی فیروزآبادی سخنگوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به این سمت منصوب شده بود در دومین جلسه نشست خبری خود به چنین سرنوشتی دچار شد.

هرچند برکناری سخنگوی بیمه مرکزی واکنشی به بازتاب خبری این جلسه و حواشی پیرامونی بود، اما این نتیجه حاصل ناتوانی روابط عمومی بیمه مرکزی در دروازه بانی خبر و واکنش سریع نسبت به بحران ایجاد شده در این رابطه بود.

بسیاری از کارشناسان حوزه خبر و روابط عمومی بر این باور بودند که عدم اشراف علمی و عملیاتی روابط عمومی سبب شد تا مقام اول سازمان هزینه جبران این ناکارآمدی شود.

کارشناسان بر این باورند در صورت تسلط روابط عمومی بر حوزه عملیاتی خود و در سایه برقراری ارتباط سازنده و تعاملی با رسانه‌ها، خصوصا رسانه‌های تخصصی و از سوی دیگر در صورت بهره‌گیری از پتانسیل روابط عمومی شرکت‌های بیمه هزینه این اظهار نظر کاهش پیدا می‌کرد.

بسیاری بر این باورند که مجید بهزادپور برای جلوگیری از بروز چنین بحران‌هایی و برای تقویت پدافند غیرعامل حوزه ارتباطات بهتر است ضمن برکناری مدیر روابط عمومی نسبت به تغییرات بنیادین در این حوزه به منظور تقویت علمی و اجرایی این بخش سریعا اقدام کند، چراکه عواملی چون ناتوانی دردروازه بانی اخبار و واکنش سریع و ارزش آفرین در مواجه با مسائل می‌تواند هزینه‌های غیر قابل جبرانی به بیمه مرکزی و صنعت بیمه تحمیل کند.

این در حالی است که شفافیت همواره ازتوصیه‌های وزیر اقتصاد و جزئی از مرامنامه کاری اوست تا جایی که فهرست بدهکاران بانکی و یا صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی با توصیه‌های او منتشر شده.

شفاف‌سازی سخنگوی بیمه مرکزی در خصوص مطالبات از خودروسازان و درخواست او از وزیر صمت در روزگذشته درحالی صورت می‌گیرد که بخشی از این منابع در قالب اتکایی اجباری سهم بیمه مرکزی و بخش دیگری در قالب مطالبات بیمه ایران به دولت تعلق دارد.

از سوی دیگر سهام داران خرد شرکت‌های بیمه و سهام داران سهام عدالت برخی شرکت‌های بیمه را نیز باید از دیگر ذی نفعان این زنجیره برشمرد که به واسطه عدم پرداخت این بدهی منافعشان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود مصطفی رئوفی با توصیه وزیر اقتصاد به بیمه مرکزی وارد شده اما در حالی که مقام دوم بیمه مرکزی پذیرنده تمام پیامدهای این حادثه رسانه‌ای بود، درست است که رئوفی در حاشیه امن کاری قرار گیرد و هزینه سازمانی متوجه او نشود؟ پیام چنین کاری چیست؟