ظرفیت‌سازی‌ جدید منطقه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، معاون صنایع تبدیلی و غذایی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت‌سازی‌های جدید منطقه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی منطبق با شرایط جدید کشت و کار که متاثر از شرایط اقلیمی و ... است، خبر داد.

ظرفیت‌سازی‌ جدید منطقه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، معاون صنایع تبدیلی و غذایی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت‌سازی‌های جدید منطقه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی منطبق با شرایط جدید کشت و کار که متاثر از شرایط اقلیمی و … است، خبر داد.

به گزارش ندای البرز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجید اسدالهی بیان کرد: باید ظرفیت‌سنجی‌های جدید در زیربخش‌های محصولات مختلف کشاورزی منطبق با تغییرات کشت و تولید محصولات جدید در هر منطقه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود، در این خصوص مولفه‌های کم آب‌بر بودن و … در محصولات زراعی و باغی و همچنین استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های جدید تولید (سیستم‌های مدرن در مرغداری‌ها و دامداری‌ها، پرورش ماهی در قفس و…) به‌منظور افزایش عملکرد محصولات پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین اگر نیاز به جایگزینی محصولات قبلی باشد و یا نیاز به فرآوری محصول وجود داشته باشد، پیش‌بینی کارخانجات صنایع تبدیلی این محصولات جدید نیز در این مناطق و قطب‌های تولیدی لحاظ می‌شود.

معاون صنایع تبدیلی و غذایی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: متناسب با برنامه‌های سایر معاونت‌ها (زراعت، باغبانی، دام و …) اگر قرار باشد جایگزینی در تنوع محصول و یا تغییر در سطح کشت وجود داشته باشد، متناسب با تغییرات باید حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، خود را با این تغییرات منطبق کند.

وی اضافه کرد: تسهیل مجوزهای کارخانجات صنایع تبدیلی نیز از جمله برنامه‌ها و رویکردهایی است که به توسعه این صنایع و کمک به حلقه‌‌های اصلی زنجیره ارزش کمک کند.

اسدالهی خاطرنشان کرد: حتی در سیاست‌های توسعه گلخانه‌ای مباحث مدیریتی آب مطرح می‌شود، با توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای می‌توانیم در کنار این شهرک‌ها، شهرک‌های صنایع غذایی را احداث کنیم.