مراسم آغاز هفته کارآفرینی استان البرز با رویداد اینوتاد با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری البرز گشایش یافت.

مراسم آغاز هفته کارآفرینی استان البرز با رویداد اینوتاد در پارک علم و فناوری البرز گشایش یافت / مراسم آغاز هفته کارآفرینی استان البرز با رویداد اینوتاد با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری البرز گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، در ابتدا دکتر مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه کمپ آموزشی ترویجی (اینوتاد) که توسط پارک علم و فناوری البرز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج برگزار می شود، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در ابتدای انقلاب بدون هیچ تجربه ای کار خود را شروع کرد و منشاء اثر و خیر فراوان برای کشور و جامعه شد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمه بیگانگان از ابتدای انقلاب تا کنون افزود: پس از انقلاب همه در ها را به روی کشورمان بستند و حتی یک سیم خاردار هم به کشورمان نمی‌دادند اما نهاد هایی مثل جهاد دانشگاهی با نیرو های توانمند این موانع را کنار زدند و برای کشور افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: در این شرایط این نخبه‌ها و نوابغ کشور بودند که با استفاده از توانایی خود توانستند در این شرایط سخت فعالیت کنند. همچنین جهاد دانشگاهی در کنار این فعالیت‌های علمی و فناوری، امور فرهنگی را نیز به دست گرفت.

رییس جهاد دانشگاهی به توانمندی های جهاد دانشگاهی در عرصه پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری اشاره کرد و گفت: وقتی سخن از حمایت از کسب و کار ها و استارت آپ‌ها نیز به میان آمد، جهاد دانشگاهی با تاسیس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مسئولیت خود را انجام داد و بستر ساز توسعه کشب و کار های دانش بنیان و نیز استارت آپ در کشور شد.

اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکتهای فناور واگذار می‌شود

رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در مراسم افتتاحیه کمپ آموزشی ترویجی (اینوتاد) از واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکتهای فناور خبر داد. مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پارک علم و فناوری البرز از ابتدای تاسیس این بوده که علی رغم محرومیت‌های موجود بتواند در حوزه فناوری حرف برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: البرز چهارمین استان کشور از نظر تعداد شرکتهای دانش‌بنیان است‌ اما هنوز ساختار فناورانه گسترش خوبی در شهرستانهای استان البرز نداشته است. مهندس مهدی عباسی ادامه داد: در سالهای اخیر با کمک‌های مقام عالی استان اقداماتی شروع شده و ما تمام توان خود را گذاشته ایم تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع کنیم.

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به واگذاری اراضی پارک به شرکتهای فناور اعلام کرد: با نگاه بلند رییس جهاد دانشگاهی، موافقت جهاد دانشگاهی نسبت به واگذاری اراضی پارک علم و فناوری البرز به شرکتهای فناور صادر شد.

همچنین خبر خوب بعدی این است که روز پنجشنبه در سومین کنفرانس ملی انجمن پارک ها و سازمان های نوآور کشور مصوب شد که چهارمین دوره کنفرانس در استان البرز برگزار شود و افزود,؛ امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر برنامه وزینی برای استان اجرا کنیم.