مراسم اختتامیه جشنواره و تجلیل از پژوهشگران برتر هفته فناوری و پژوهش در البرز، مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هفته فناوری و پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان با حضور نماینده عالی دولت در استان البرز، رییس شرکت ها و مراکز دانش بنیان کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. به […]

مراسم اختتامیه جشنواره و تجلیل از پژوهشگران برتر هفته فناوری و پژوهش در البرز، مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هفته فناوری و پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان با حضور نماینده عالی دولت در استان البرز، رییس شرکت ها و مراکز دانش بنیان کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از اطلاع رسانی وزارت کشور، مجتبی عبداللهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و اختتامیه جشنواره که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور قدرتمند اساتید، دانشجویان و دانش آموزان، افزود: روز ۲۵ آذر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز پژوهش و فناوری است از این رو دو هفته قبل از آن جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری برپا می شود.

وی ادامه داد: استان البرز ظرفیت های فراوانی در بخش های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و استارت آپی دارد و فعالان این عرصه امسال با قدرت و جدیت ویژه ای ظاهر شدند.
عبداللهی گفت: تمامی مجموعه های دانشگاهی، دانش آموزی، علمی و پژوهشی استان در این جشنواره و نمایشگاه، حضور فعال و پررنگی داشتند.
وی افزود: با این استقبال، انگیزه مضاعفی را برای توسعه بسترهای پژوهش و فناوری در استان یافتیم و به طور قطع در این راستا برنامه محور اقدام می کنیم.
استاندار البرز گفت: پژوهش و فناوری پیشران توسعه تولیدات دانش بنیان و اشتغال مبتنی بر علم و مهارت است بنابراین باید حمایت ویژه ای از این بخش داشته باشیم.
عبداللهی افزود: حمایت از دانش بنیان ها موتور محرکه توسعه علمی کشور محسوب می شود از این رو با توجه به نگاهی که به این امر معطوف شده، شاهد پیشرفت روز افزون کشور هستیم.
از مجموع ۲۴۴ اثر ارسالی به جشنواره پژوهش این استان ، ۶۰ اثر آنها در بخش های مختلف برگزیده شدند.
از مجموع این آثار علمی و پژوهشی ۵۴.۳ درصد مربوط به پژوهشگران و فناوران ، ۴۷ درصد دانش آموزی و مابقی نمایشگاهی بوده است.
کل آثار ارسالی به این جشنواره ۴۰ درصد نسبت به جشنواره سال گذشته افزایش نشان می دهد.
برگزاری ۱۳ تور علمی و ۱۰ میز خدمت، چهار نشست بررسی چالش های علمی و برگزاری ۱۱۲ کارگاه علمی و آموزشی در دانشگاه های استان از دستاوردهای هفته پژوهش در البرز است.
در بخش نمایشگاهی ۱۹۰ غرفه از محصولات و نوآوری های دانشجویان، دانش آموزان و جوانان البرز در نمایشگاه هفته پژوهش البرز به نمایش گذاشته شد که ۳۰۰ محصول جدید از ۱۵۰ محصول فناورانه نمایش داده شد.