مدیرکل بهزیستی استان البرز از آمادگی این نهاد حمایتی برای اسکان افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب در مراکز سرپناه شبانه و مرکز گذری آسیب در این استان خبر داد.
مراکز بهزیستی البرز آماده اسکان افراد بی خانمان شد /  مدیرکل بهزیستی استان البرز از آمادگی این نهاد حمایتی برای اسکان افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب در مراکز سرپناه شبانه و مرکز گذری آسیب در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی، وجیهه محمدی فلاح روز دوشنبه افزود: مراکز گذری کاهش آسیب ( DIC) و مراکز سرپناه شبانه (شلتر) ، مکان هایی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های اعتیاد تاسیس شده است.
وی ادامه داد: مراکز گذری کاهش آسیب از ساعت ۹ الی ۱۴ و شلتر ها از ساعت ۱۶ الی ۱۰ صبح روز بعد، خدمات بهداشتی و آموزشی به فرد آسیب دیده و معتادانی که تمایل به ترک ندارند و دارای رفتارهای پرخطر هستند ارایه می دهند.
محمدی فلاح ادامه داد: در این مراکز خدماتی مانند دادن وعده غذای گرما، مکان استراحت و خواب، استحمام ، توزیع لباس و پوشاک، پانسمان و آموزش های لازم در خصوص کنترل و کاهش بیماری هایی همچون اچ آی وی و ایدز و بیماری های مقاربتی ارائه می شود.
محمدی فلاح بیان کرد: با توجه به فصل سرما و برودت هوا دو مرکز بهزیستی در استان البرز آماده خدمت رسانی به افراد است و به همین منظور از مردم نوعدوست استان البرز درخواست داریم در هر ساعت از شبانه روز نسبت به راهنمایی، انتقال افراد و یا تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز جهت ساماندهی بی خانمان ها، معتادین ،زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب بی سرپناه و دیگر گروه های هدف بهزیستی به مراکز اعلام شده همکاری لازم را داشته باشند.
۲ مرکز شامل، مرکز گذری کاهش آسیب “رستا” واقع درکرج، اسلام آباد،۲۰متری شریعتی،بعد از سازمان آب،نبش کوچه غفاری و آمنه، با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر (از ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴)و مرکز گذری / سرپناه شبانه “تولد دوباره” واقع در فردیس . خیابان اسکویه. بین بلوار اول و دوم با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر (ساعات کاری بصورت شبانه روزی) آماده اسکان افراد بی خانمان می باشند