نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج و رئیس شورای اسلامی کمالشهر بر ضرورت تسریع در شهرستان شدن کمالشهر تاکید کرد و گفت: از مسئولین استانی به ویژه استاندار البرز درخواست توجه بیشتر به شهرهای اقماری را داریم.
مسئولین استانی به ویژه استاندار البرز توجه بیشتر به شهرهای اقماری داشته باشند / نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج و رئیس شورای اسلامی کمالشهر بر ضرورت تسریع در شهرستان شدن کمالشهر تاکید کرد و گفت: از مسئولین استانی به ویژه استاندار البرز درخواست توجه بیشتر به شهرهای اقماری را داریم.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از روابط عمومی رمضان شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: تسریع در شهرستان شدن کمالشهر و ساخت ایستگاه مترو که قرار است در زیرگذر بهشت سکینه احداث شود با همکاری شهرداری کرج و قطب صنعتی بهارستان از جمله مطالبات و خواسته های این شهر است.

وی با بیان اینکه برخی از شهرهای اقماری از سرانه های استانی محرومند اذعان کرد: زمانی که یکسری جایگاه ها را در نظام اداری تعریف می کنیم، اگر نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، بود و نبود آن ها تفاوتی ندارد؛ در شورای شهرستان کرج، نمایندگانی از شوراهای شهرها و بخش های کرج حضور دارند و در صورتیکه به درستی به وظایف خود عمل کنند، می توان همپوشانی و مشکلات را رفع کرد.
وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهرستان کرج در این دوره، بسیار پویاتر شده و فعال تر عمل می کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه مشکلات کمالشهر در هم تنیده هستند و در این شهر با مسائل مشابه بسیاری مواجه هستیم باید کمیسیون مشترکی به ریاست شهرداری کرج تشکیل و جلساتی به صورت ماهانه برگزار و مباحث و مشکلات مرتبط در آن مطرح شود و نتایج این جلسات می تواند در شورای اسلامی شهرستان کرج بررسی و تبدیل به مصوبه و سپس اجرایی شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج مطرح کرد: با توجه به بهشت سکینه در حریم کمالشهر قرار دارد، شب های جمعه، ترافیک بهشت سکینه ناگزیر به داخل کمالشهر منتقل می شود؛ این موضوع یکی از مشکلات مشترک کمالشهر و کرج است که رفع آن ها مستلزم برگزاری جلسات مشترک و طرح مسائل و مشکلات موجود و اتخاذ تدابیر مناسبت به صورت مشترک، نه به صورت انفرادی است تا بتوانیم به خوبی به وظیفه خطیری که بر عهده داریم عمل کنیم.
شهبازی، تسریع در شهرستان شدن کمالشهر، تسریع در ساخت ایستگاه مترو که قرار است در زیرگذر بهشت سکینه احداث شود با همکاری شهرداری کرج و قطب صنعتی بهارستان، انتقال ترافیک از کمالشهر به گلدشت، ایجاد فاضلاب قطب صنعتی بهارستان را از جمله مطالبات و خواسته های این شهر عنوان و بیان کرد: زمانی که دهیاری کمال آباد داشتیم، ۱۱ هزار حریم داشتیم اما اکنون به ۲ هزار و ۶۰۰ حریم رسیده زیرا هر طرح جامعی که ابلاغ شده، بخشی از شهر انتزاع یافته است.
وی با اشاره به مشکلاتی که وجود زندان ها برای کمالشهر نیز ایجاد کرده است، از قول مساعد سردار هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز برای ایجاد کلانتری در پیشاهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: بعضی از شهرهای اقماری از سرانه های استانی محروم هستند. با توجه به اینکه ما برای حوزه آموزش و پرورش، حدود ۹۰ میلیارد تومان و برای احداث بیمارستان نیز ۱۱ هزار مترمربع زمین اختصاص دادیم، از مسئولین استانی به ویژه استاندار البرز درخواست توجه بیشتر به شهرهای اقماری را داریم.