هیچ ساخت و سازی نباید خارج از طرح تفصیلی شهرها باشد/ باید انشعابات و پروانه ساخت برای نوسازی بافت فرسوده رایگان باشد/شهردار حوزه ساخت و ساز غیر مجاز به دستگاه قضایی معرفی می شود، نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در هر منطقه ای که ساخت و ساز غیر مجاز صورت گیرد، شهردار به دستگاه […]

هیچ ساخت و سازی نباید خارج از طرح تفصیلی شهرها باشد/ باید انشعابات و پروانه ساخت برای نوسازی بافت فرسوده رایگان باشد/شهردار حوزه ساخت و ساز غیر مجاز به دستگاه قضایی معرفی می شود، نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در هر منطقه ای که ساخت و ساز غیر مجاز صورت گیرد، شهردار به دستگاه قضایی معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری ندای البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید تمامی ساخت و ساز ها بر اساس طرح تفصیلی صورت گیرد، افزود: هر گونه ساخت و ساز خارج از طرح تفصیلی شهرها، خلاف قانون محسوب می شود و با شهرداران منطقه و نظام مهندسی برخورد می شود.

وی ادامه داد: اگر مهندس ناظر از تخلفات چشم پوشی کند و اجازه ادامه کار را بدون رعایت ضوابط بدهد به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

عبداللهی گفت: ساماندهی بافت های فرسوده استان از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو ضرورت دارد که تمامی انشعابات و پروانه ساخت به صورت رایگان در استان اعطا شود. وی افزود: اکنون یکی از بزرگترین معضلات استان بویژه در شهرها، کمبود پارکینگ است بنابراین ضرورت دارد که تمامی شهرداری ها این امر را مورد توجه ویژه قرار دهند. استاندار البرز گفت: باید در ساخت و ساز ها تمامی پیوندهای اجتماعی و فرهنگی و سرانه ها نیز لحاظ شود تا در آینده مانند اکنون دچار مشکل نشویم.