مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: سومین و بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی تاریخ پتروشیمی جم با هدف جهش تولید، قابلیت اطمینان و رفع گلوگاه‌ها به همت کارکنان متعهد این شرکت با موفقیت کامل و بدون حادثه پیان یافت و واحدهای مجتمع عملیاتی شدند.

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: سومین و بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی تاریخ پتروشیمی جم با هدف جهش تولید، قابلیت اطمینان و رفع گلوگاه‌ها به همت کارکنان متعهد این شرکت با موفقیت کامل و بدون حادثه پیان یافت و واحدهای مجتمع عملیاتی شدند.

به گزارش ندای البرز به نقل از شرکت پتروشیمی جم، عبدالرحیم قنبریان ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ هیئت مدیره و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر مجموعه مدیران و کارکنان خدوم شرکت در تعمیرات اساسی ۱۴۰۲ اظهار کرد: پس از حدود یک ماه کار شبانه‌روزی کارکنان متعهد و متخصص و با تحقق موفقیت‌آمیز همه اهداف از پیش برنامه‌ریزی‌شده، واحدهای عملیاتی پتروشیمی جم در مدار تولید قرار گرفت، همچنین با طراحی جدید، مشکل بدسوزی مشعل مجتمع در زمان راه‌اندازی برای همیشه حل شد.

وی افزود: نتیجه این تعمیرات اساسی سبب رشد تولید، کاهش هدررفت سرمایه‌ها و افزایش سود شرکت برای همه ذی‌نفعان به‌ویژه بازنشستگان شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه پیشبرد پروژه به‌صورت ایمن از رکوردهای مهم تعمیرات اساسی ۱۴۰۲ بود، ادامه داد: نکته مهم تعمیرات اساسی ۱۴۰۲ این است که برای چنین عملیاتی با حجم بالای فعالیت‌های تعمیراتی در حالت عادی بیش از ۶۰ روز زمان صرف می‌شود، اما خوشبختانه با تمهیدات انجام‌شده، مدیریت خوب و تلاش حدود ۵ هزار نیروی عملیاتی، نظارتی، پشتیبانی و هماهنگی، این عملیات طی حدود ۴۰ روز با کمترین میزان انحراف به پایان رسید.

قنبریان اظهار کرد: مهم‌ترین فعالیت انجام‌شده، تعویض بخش فوقانی و هسته گرم کلدباکس و رفع مشکل مبدل‌های آب دریا بود.

تعدادی قابل‌توجه از تجهیزات از ابتدای راه‌اندازی باز نشده بودند که در این تعمیرات اساسی بر اساس برنامه‌ریزی و خروجی استانداردهای بازرسی فنی بر مبنای ریسک و حصول اطمینان از وضع کارکردی، ۱۲۰۵ نقطه از تجهیزات و خطوط بازرسی، ۲۲۶ نقطه در موقعیت‌های مختلف پایش و نقاط دارای مشکل تعویض یا تعمیر شدند که امیدواریم شاهد تولید ایمن و پایدار در سال‌های آینده باشیم.

وی تصریح کرد: در گذشته به علت نبود کارایی و نشتی داخلی کلدباکس، شاهد هدررفت مقدار قابل توجهی محصول باارزش اتیلن و پروپیلن بودیم که با اعتماد به سازنده داخلی، نخستین کلدباکس ایرانی با مهندسی داخلی که بیشتر تجهیزات مورد استفاده در آن نیز ایرانی بود از سوی یک شرکت دانش‌بنیان با مشارکت، همکاری و نظارت متخصصان و مهندسان مجتمع طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم افزود: هم‌اکنون نشتی جریان‌های قبلی کلدباکس برطرف شده و از لحاظ عملکردی کارایی خوبی دارد. با نصب کلدباکس جدید از هدررفت حجم بالایی از محصول پیشگیری شده و به تبع آن مبلغ قابل توجهی در سود حاصله نمایان خواهد شد.

قنبریان توضیح داد: با تلاش بی‌وقفه متخصصان بومی هم‌اکنون واحدهای الفین، HD، PE ،BD و B1 وارد مدار تولید شده‌اند. عملیات تعمیرات اساسی و به سرویس درآمدن واحدهای تولیدی جم مرهون تلاش‌های مسئولانه یکایک سخت‌کوشانی است که در دشوارترین مسیر تعمیرات اساسی همواره به جمله «ما می‌توانیم» باور داشته و نگاه‌های خود را معطوف به قله کرده بودند.

وی یادآور شد: در این موفقیت بدون شک همراهی و رهنمودهای مدیر و معاونان مجتمع و سایر همکاران تمامی واحدها سبب یافتن سرمایه سترگ و ستودنی «نیروی انسانی کارآمدی» شده که گران‌ترین اندوخته‌های این مجتمع هستند.

گفتنی است پتروشیمی جم ماه گذشته بزرگ‌ترین عملیات تعمیرات اساسی خود را با موفقیت و بدون حادثه پشت سر گذاشت و واحدهای عملیاتی این مجتمع زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده به مدار تولید بازگشتند و هم‌اکنون با حداکثر ظرفیت در حال تولید است.