پذیرش نسخ دارویی روستاییان در داروخانه ها ی طرف قرارداد در سطح استان امکان پذیر است. مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در جلسه فصلی روستاییان که با حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید اعلام نمودند: برابر تفاهم نامه روستاییان و شهرهای کمتر از ۲۰هزار نفر با وزارت بهداشت و درمان و آموزش […]

پذیرش نسخ دارویی روستاییان در داروخانه ها ی طرف قرارداد در سطح استان امکان پذیر است. مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در جلسه فصلی روستاییان که با حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید اعلام نمودند: برابر تفاهم نامه روستاییان و شهرهای کمتر از ۲۰هزار نفر با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تمامی داروخانه های سطح کشورملزم به پذیرش نسخ دارویی روستایی در قالب سیستم نسخه نویسی الکترونیکی هستند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری ندای البرز، دکتر زارع یادآور شد: برابر تفاهم نامه جدید تعداد اقلام دارویی قابل تجویز در مراکز بهداشتی درمانی روستایی از ۴۳۶ قلم به ۱۰۷۹ قلم یعنی تمامی داروهایی که پزشکان محترم عمومی اجازه تجویز دارند ارتقاء یافته است.
ایشان در ادامه با تاکید بر رعایت تفاهم نامه روستاییان ضمن اشاره به الزام رعایت نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و تأمین تمامی داروهای مورد نیاز بیماران تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر توسط دانشگاه علوم پزشکی در دهگردشی های گروه‌های پزشکی افزودند: تمامی داروهای بیماران اعصاب و روان به صورت ۱۰۰% رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است و بیماران اعصاب و روان در تامین دارو هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.
شایان ذکر است؛ قبل از این تفاهم نامه داروهای مورنیاز روستاییان عزیز فقط در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی قابل ارائه بود.

در اولین کمیته استانی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج مطرح شد: تمامی هزینه های بیماران خاص پرداخت می شود
اولین جلسه کمیته استانی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان البرز برگزار گردید. در این جلسه فرآیندهای ارائه خدمت به بیماران صندوق صعب العلاج و خاص بررسی شد و نحوه ثبت نام ، نشان دار کردن و پرداخت هزینه های درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت یادآور می شود با راه اندازی کامل این صندوق و تعریف مبادی اجرایی آن پرداختی هزینه درمان ۱۰۷ بیماری مشمول این صندوق که عمدتاً از اقشار آسیب پذیرمی باشند پس از کسر تعهدات بیمه های پایه و تکمیلی به صورت صد در صد پرداخت خواهد شد.