مدیر عامل بانک ملی ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رشد تولید دانش‌بنیان در کشور خبر داد.

مدیر عامل بانک ملی ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رشد تولید دانش‌بنیان در کشور خبر داد.

به گزارش ندای البرز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در این مراسم که با حضور مسئولان صندوق نوآوری برگزار شد، تأکید کرد: پنج همت از سوی بانک ملی ایران به عنوان حمایت اولیه به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد و در ادامه اگر زیست‌بوم نوآوری کشور نیازمند منابع بیشتری باشد، بانک ملی ایران همانگونه که سال گذشته با اختصاص حدود هشت همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از این شرکت‌ها حمایت نمود، آمادگی دارد تا در سال جاری نیز این حمایت‌ها را ادامه دهد.

نجارزاده همچنین با اشاره به اینکه سیاست‌های بانک ملی ایران در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌‌بنیان و زیست‌بوم نوآوری کشور از سال گذشته تغییرات بسیاری کرده است، گفت: ما امروز قائل به همکاری استراتژیک با صندوق نوآوری هستیم و از ظرفیت‌های خود در راستای حمایت از زیست‌بوم نوآوری کشور استفاده خواهیم کرد.

وی با استقبال از بسته صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه رشد تولید محصولات دانش‌بنیان در کشور بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به مقوله دانش‌بنیان و گسترش حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان دارد و بانک ملی ایران نیز به عنوان بازوی اجرایی دولت در راستای پیاده‌سازی این سیاست حرکت می‌کند. نجارزاده بیان کرد: اولین اقدام بانک ملی ایران در سال گذشته ایجاد ساختار مجزا و منسجم در حوزه فناوری و نوآوری بود.

همچنین اختیارات بیشتر و کامل‌تری به واحد بانک ملی ایران که در صندوق نوآوری مستقر است، تفویض شده است. وی ادامه داد: ما در بانک ملی ایران آمادگی داریم تا با همکاری صندوق نوآوری برای رفع مشکلات تأمین مالی زیست‌بوم فناوری کشور به راه‌حلی مؤثر دست یابیم.

مدیر عامل بانک ملی ایران تأکید کرد: سیاست نوین این بانک، حمایت از حوزه فناوری است و در این مسیر تسهیل دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان به منابع از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا سعی ما بر این است که روندهای اداری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان کوتاه کنیم.

نجارزاده در ادامه ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه این بانک در همکاری با صندوق نوآوری بتواند مسائل زیست‌بوم فناوری کشور را هموار کند، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی بانک ملی ایران، امیدواریم مسائل و مشکلات این شرکت‌ها با تدبیر صندوق نوآوری و بانک ملی ایران برطرف شود و شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این صندوق ها باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: بانک ملی ایران در خصوص خدمات مالی، سرمایه‌گذاری و بخش‌های دیگر و در راستای سیاست‌های دولت محترم، امکان مشارکت بیشتر با صندوق نوآوری را دارد.